یک روز…یک مرد…یک حاج داود کریمی

محسن مطلق درباره ابعاد زندگی حاج داود به پایگاه خبری سوره مهر گفت: وی یکی از فرماندهان عالی رتبه سپاه در جنگ است که پس از اتمام جنگ تمام مسئولیت‌های خود را رها کرده٬ در کارگاه کوچک تراشکاری خود روزگار را تا لحظه شهادت(وی مجروح شیمیایی در عملیات والفجر ۱۰ بود) سپری می کند.

مطلق همچنین از از انگیزه خود برای نگارش کتاب سخن گفته٬ افزود: از آن جایی که حاج داود٬ یکی از مردان شناخته شده جنگ است کمتر شخصیت وی مورد برسی قرار گرفته است.در واقع هدف من از نگارش این کتاب آشنایی نسل جوان با اینچنین اسطوره‌ها می‌باشد.

وی ادامه داد:حاج داود به هیج وجه تمایل نداشت که زندگی زاهدانه‌اش در رسانه‌ها و کتب درج پیدا کند٬ لذا من در نگارش کتاب از فرزند شهید و همچنین چند سخنرانی کوتاه وی که بیان خاطراتش پرداخته بود توانسته‌ام زندگی این شهید را در قالب داستان برای کودکان و نوجوانان به رشته تحریر دربیاورم.

مطلق همچنین به عنوان کتاب«یک روز ٬یک مرد» اشاره داشت و افزود: انتخاب این عنوان برای کتاب شاید به این دلیل است که به نظر من او به مانند یک مرد به زنگی پرداخت و به شهادت رسید.

«یک روز، یک مرد» با قلمی روان و یکدست نوشته شده است که خواننده را با شخصیت خاص حاج داود به خوبی آشنا کرده٬ در بین صفحات کتاب می توان به شخصیت این شهید نزدیک شد. کتاب در اصل روایتگر زندگی مردی است که شب ها در تاریکی جبهه ها به نگهبانان سر می زند. مردی که هر صبح با دوچرخه از منزل راهی مغازه کوچک تراشکاری اش می شود. وی که در اثر استنشاق چند نوع گاز شیمیایی در عملیات والفجر ۱۰ و منطقه حلبچه، شیمیایی شده بود، اما به کار و تلاش ادامه می داد و در مغازه تراشکاری فعالیت می کرد.

حاج داود کریمی با اینکه زندگی مرفهی نداشت، اما نمی توانست به روی خواسته ها و نیازهای دیگران چشم ببندد. روایت فداکاری های او را می توان در فصل فصل کتاب درک کرد. باران، بنزین، ناشناس، بازگشت، خاطره، خواب، پرواز و … از جمله بخش های این کتاب می باشد.

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر کتاب دیگری در حوزه دفاع مقدس کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.