یک ساعت نیم جلسه غیرعلنی مجلس درباره ۶ اعتبارنامه تصویب نشده/ابوترابی فرد: شان مجلس و قانونگذاری را پایین نیاوریم

به گزارش خبرآنلاین، در این جلسه هیئت رئیسه این موضوع را مطرح کرد که آیا در جلسه امروز معترضان می توانند مواردی که در شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار گرفته است را مجددا در جلسه امروز مطرح کنند یا خیر.
اعتبارنامه شش منتخب تاکنون به تصویب مجلس نرسیده است واز این تعداد اعتبارنامه ۵ منتخب در کمیسیون تحقیق تصویب شده است. اعتبارنامه موسوی نژاد، فتح الله حسینی، احمد توکلی، برومند، علی ایرانپور و الیاس نادران تا کنون تایید نشده است.
محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در جلسه غیر علنی امروز – سه شنبه – پارلمان، توضیحاتی درباره چگونگی بررسی اعتبارنامه ۶ منتخب مجلس نهم ارائه کرد.
حسین سبحانی نیا عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در این باره به ایرنا گفت: بر اساس ماده ۷۰ آیین نامه داخلی مجلس، رییس جلسه امروز، توضیحاتی درباره روند رسیدگی به اعتبارنامه های این منتخبان ارائه کرد.
این عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: در این جلسه همچنین درباره این که چه روشی باید برای بررسی اعتبارنامه ۶ منتخبی که تایید نشده اند، اتخاذ شود و آیا برای تایید آنان در جلسه علنی مجلس باید رای گیری کرد یا نه، بحث شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از مجوز هیئت رئیسه مجلس به معترضان نسبت به اعتبارنامه برخی منتخبان در جلسه امروز مجلس خبر داد.
حسین سبحانی نیا در خصوص نتیجه جلسه غیرعلنی صبح روز سه شنبه به مهر نیز گفت: در این جلسه مباحث مربوط به ماده ۷۰ آئین نامه داخلی مجلس و چگونگی بررسی اعتبارنامه های باقیمانده منتخبان مجلس مورد بررسی قرار گرفت و در طی این بحث موضوعات مختلفی مطرح شد .
وی افزود: نهایتا تصمیم گرفته شد گزارش کمیسیون تحقیق به عنوان اولین دستور مطرح شود و کسانی که نسبت به اعتبارنامه منتخبان اعتراض دارند نظرات خود را بیان کنند.

به گزارش فارس نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه مجلس جای گفت و گوهای حکیمانه و خردمندانه است گفت: امروز در دستور کار بررسی اعتبارنامه چند نفر از منتخبان ملت است؛ بنابراین امروز این گفت‌وگوهای حکیمانه را به نمایش بگذاریم و سعی کنیم وقتی یک نماینده حرف می‌زند سخنان وی را قطع نکنیم و شان مجلس و قانونگذاری را پایین نیاوریم.
حجت‌الاسلام سید محمد‌حسین ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در صحن علنی مجلس با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس نهم، اظهار داشت: سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در آغاز فعالیت‌های مجلس نهم نقش راهی را فرا روی نمایندگان تعریف کرد که آراسته بر ارزش‌ها و کمال است.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری رفتاری را برای مجلسی‌ها مشخص کردند که به سوی حیات طبیه و قله‌های بلند و مجلسی با کارنامه‌های درخشان و برتر از ادوار گذشته حرکت کند.
ابوترابی ‌فرد با بیان اینکه ریاست مجلس و هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی و آحاد نمایندگان باید به تعامل نظر و نقد رفتار یکدیگر بپردازند گفت: نمایندگان باید طوری به نقد یکدیگر بپردازند که در چارچوب‌های آموزه‌های قرآنی باشد و مجلس نهم را به یک نماد برجسته از مجلسی مقتدر تبدیل کنند.
نایب رئیس اول مجلس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود با نمایندگان مجلس نهم به چند حوزه اشاره داشت که حرکت نمایندگان در جهت ارزش‌های رفتاری و اخلاقی خود از جمله این تاکیدات است.
وی خطاب به نمایندگان گفت: باید در حوزه رفتار تا می‌توانیم هزینه‌های خود را به حداقل کاهش دهیم و با طبقات متوسط جامعه هم سطح باشیم و از تمتعات بکاهیم و برای تبدیل شدن به یک انسان زنده یکدیگر را یاری کنیم.
ابوترابی ‌فرد حوزه دیگر از باید و نبایدهایی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند را حضور سیاسی موثر نمایندگان در کشور، جهان و منطقه دانست و اظهار داشت: منطقه امروز به یکی از جنجالی‌ترین مناطق تبدیل شده و بازگشت به اسلام و رویارویی با استکبار جهانی از رویدادهایی است که در منطقه خاورمیانه به چشم می‌خورد و نمایندگان مجلس می‌توانند از ظرفیت مجلس حضور سیاسی خود را در کشور و منطقه و جهان ارتقاء بخشند.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه سوم بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید بر افزایش کارایی مجلس و مجلس زنده و سالم و پویا بود که در جهت تصویب قوانین ضروری، مفید، پاسخگو به نیازهای واقعی جامعه مرتبط با ظرفیت‌های نظام که امکان اجرا را برای دولت فراهم می‌آورد.
وی اظهار داشت: تبدیل کردن صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی به حضور مفید و موثر نمایندگان از تاکیدات دیگری بود که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.
ابوترابی‌فرد افزود: در جلسه بعد از ظهر دیروز روسای کمیسیون‌ها با عزم و اراده جدی برای تبدیل کردن کمیسیون‌های تخصصی به اتاق فکر مجلس اهتمام لازم را انجام دادند.
عضو هیئت رئیسه مجلس از نمایندگان ملت خواست علی‌رغم ماموریت‌های و وظایفی که به آنها محول می‌شود حضور منظم در صحن علنی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی متبوع‌شان داشته باشند.
وی با بیان اینکه به گفته رهبر انقلاب مجلس جای گفت و گوهای حکیمانه و خردمندانه است تاکید کرد: امروز در دستور کار بررسی اعتبارنامه چند نفر از منتخبان ملت است. بنابراین در صحن امروز مجلس این گفت و گوهای حکیمانه را به نمایش بگذاریم و سعی کنیم وقتی یک نماینده حرف می‌زند سخنان وی را قطع نکنیم و شان مجلس و قانونگذاری را پایین نیاوریم.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.