یک سال بعد از تحویل قدرت، نخست وزیر سابق بلغارستان بدلیل فساد بازداشت شد

نخست وزیر سابق بلغارستان کمتر از یک سال پس از تحویل قدرت، به اتهام فساد بازداشت شد.

یک سال بعد از تحویل قدرت، نخست وزیر سابق بلغارستان بدلیل فساد بازداشت شد

به گزارش ممتاز نیوز، بویکو بوریسوف، نخست وزیر سابق بلغارستان در جریان تحقیقات مرتبط با یک پرونده بزرگ فساد در این کشور بازداشت شد

وزارت کشور بلغارستان ضمن تایید این خبر اعلام کرد که بوریسوف در جریان عملیات بزرگ نیروهای پلیس و در پی تحقیقات قضایی مرتبط با پرونده فساد و اختلاس از بودجه اروپاییِ این کشور دستگیر و بازداشت شده است.

به گفته منابع محلی، جدا از رهبر ۶۲ ساله سابق بلغارستان، چند تن از اعضای حزب محافظه‌کارِ تحت ریاست وی از جمله ولادیسلاو گورانوف، وزیر دارایی سابق این کشور نیز در جریان این عملیات که با بازرسی و جستجو از برخی محل‌ها نیز همراه بود، دستگیر و بازداشت شدند.

خبر بازداشت نخست وزیر سابق بلغارستان و تنی چند از اعضای دولت سابق این کشور در حالی منتشر می‌شود که لورا کووسی، دادستان کل دادسرای اروپا، نهادی تازه تاسیس برای مبارزه با تخلف و فساد در بودجه اتحادیه اروپا به تازگی به صوفیه سفر و با مقامات بلغاری دیدار کرده بود.

کیریل پتکوف، نخست وزیر فعلی بلغارستان که از نوامبر گذشته زمام امور در این کشور را در دست گرفته است در نخستین واکنش به دستگیر سلف خود گفت: «هیچ کس بالاتر از قانون نیست.»

وی پیش از نشستن بر مسند نخست وزیری وعده داده بود فسادی را که گریبانگیر این کشور عضو اتحادیه اروپا است، ریشه‌کن کند.

بویکو بوریسوف که از سال ۲۰۰۹ تقریبا بدون وقفه قدرت را در بلغارستان در دست داشت از تابستان سال ۲۰۲۰ با موج بزرگی از اعتراض‌ها در کشورش علیه فساد و پیوند احتمالی وی با الیگارشی روبرو شد.

انتخابات پارلمانی بهار سال گذشته میلادی در واقع پاییز دوران زمامداری دوازده ساله وی بر حکومت بلغارستان بود و زمینه‌ سقوط وی را فراهم کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.