یک طلا، یک نقره و یک چهارمی حاصل کار ایران در روز پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان

تیم ملی کشتی آزاد ایران که نایب قهرمانی اش قطعی شده در روز پایانی مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب یک طلا، یک نقره و یک … شد.

یک طلا، یک نقره و یک چهارمی حاصل کار ایران در روز پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان

به گزارش ممتاز نیوز، کشتی آزاد قهرمانی جهان در بلگراد پیگیری شد.

طلای عموزاد با شکست حریف قدر آمریکایی

رحمان عموزاد خلیلی نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای آسیا، در دیدار فینال مقابل جان دیاکومیهالیس از آمریکا به میدان رفت و در پایان در یک کشتی دیدنی با نتیجه ۱۳ بر ۸  به برتری رسید  و با ارائه نمایشی بی‌نظیر صاحب مدال طلای جهان شد.

عموزاد با کشتی هجومی خود در طول مسابقات به هیچ رقیبی رحم نکرد و با شایستگی قهرمان جهان شد.

عموزاد پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(شنبه) برگزار شد، در دور نخست برابر جون سوک یون از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر یک به برتری رسید. وی در دور بعد نیز برابر اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان با نتیجه قاطع ۶ بر صفر به برتری رسید. وی سپس برابر عثپان‌اف از قزاقستان با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز مقابل حاجی علی اف دارنده ۳ طلای جهان و یک نقره و یک برنز المپیک از آذربایجان با اقتدار به برتری ۹ بر ۲ رسید و راهی فینال شد.

اطری مقابل حریف ژاپنی حرفی برای گفتن نداشت

رضا اطری نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای آسیا و برنز بازی‌های آسیایی، در دیدار فینال برابر ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک ریو از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۱۰ بر صفر شکست خورد و برای نخستین بار به مدال نقره جهان رسید.

اطری تاکنون سابقه حضور در ۳ دوره رقابت‌های قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در وزن ۵۷ کیلوگرم را دارد اما نتوانسته بود صاحب مدال شود و امسال در چهارمین تجربه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان برای نخستین بار موفق به کسب مدال شد.

اطری پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(شنبه) برگزار شد، در دور نخست مقابل بصیر علی لی از مقدونیه با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری رسید. وی سپس مقابل اسلام بازرگانوف از آذربایجان با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. اطری در این مرحله نیز برابر گئورگی وانگلوف دارنده مدال برنز اروپا ۲۰۲۲ از بلغارستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید و در نیمه نهایی نیز برابر نارمانداخ از مغولستان با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد.

عسگری محمدیان در رده بندی ضربه شد

محمدحسین محمدیان دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۲ و آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها در دیدار رده بندی وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل ماگومدخان ماگومدوف از آذربایجان به میدان رفت و در پایان در حالی که ۶ بر ۴ عقب بود ضربه فنی شد تا دستش به مدال برنز نرسد.

محمدیان پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(شنبه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس ساموئل شرر از سوئیس را ۱۰ بر صفر برد. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل ماگومد زکریف از اواکراین با نتیجه ۸ بر ۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله برابر کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.