یک عضو کمیسیون عمران: در کلان شهرها با اتکاء به دستمزد ماهانه نمی‌توان واحد مسکونی خرید

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یک زوج حقوق بگیر یا کارمند در کلان شهرها نمی‌توانند با اتکاء به دستمزد و پس اندازشان، واحد مسکونی خریداری کنند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) حسین محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: برای توانمند سازی مردم جهت خانه‌دار شدن باید حساب‌های پس ‌انداز بانکی در همه‌ی بانکها ایجاد شود؛ در این صورت منابع مالی قابل اتکایی به حمایت از متقاضیان مسکن خواهد آمد.

نماینده مردم درگز ایجاد حساب‌های پس انداز مسکن در بانک‌های تجاری را سیاستی قابل قبول توصیف کرد و خواستار اعلام جزییات این راهبرد توسط وزارت راه و شهرسازی شد.

وی خواستار پیش بینی تسهیلاتی برای ساخت و ساز مسکن شد و افزود: باید به سمتی رفت که مکانیزم‌های خاصی برای تسهیل ساخت و ساز مسکن در کلان شهرها و شهرهای بزرگ شود.

محمد زاده مسکن مهر را پروژه‌ای بزرگ دانست که به سبب ایرادات مختلف مانع از خانه‌دار شدن طبقات ضعیف اجتماعی شد، سپس خاطر نشان کرد: مسکن مهر با هدف خانه‌دار کردن اقشار ضعیف اقتصادی جامعه به اجرا در آمد و بالغ بر ۵۸ هزار میلیارد تومان را جذب خود کرد ولی به سبب ایراداتی نتوانست تاثیر مطلوبی در خانه‌دار شدن اقشار نیازمند جامعه داشته باشد.

 

نماینده مردم درگز تقاضا برای مسکن را در کشور بالا دانست و افزود: آمار و ارقام مسئولان گویای این حقیقت است که حداقل تا ۲۰ سال آینده به سالی ۱/۵ تا ۲ میلیون واحد مسکونی نیاز است. این سطح از نیاز می‌طلبد هدفگذاری در برنامه‌ریزی کلان ، جامعی و منسجمی انجام شود.

این عضو کمیسیون عمران رشد صعودی قیمت مسکن در کلان شهرها را واقعی دانست و افزود: تمایل و تقاضای مسکن دار شدن در شهرها و کلان شهرها روندی تصادی و واقعی است که همیشه وجود داشته است. این تقاضا همواره مانع از تعدیل قیمت‌ها بوده است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.