یک فعال دانشجویی:اصلاح قانون انتخابات جمهوریت نظام را زیر سوال می‌برد

۱۹م آذر ،

174-19.jpg

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس خطاب به نمایندگان مجلس، تصریح کرد : جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی ایران، امری انتزاعی و پز سیاسی نیست.

علیرضا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با ابراز این عقیده که نمایندگان مجلس این تصور را دارند که جمهوریت، امری انتزاعی و پز سیاسی است، اظهار کرد: واقعیت این است که در ۳۴ سال قبل، جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی، واقعی و قابل لمس است که نمونه آن انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و رکورد ۸۵ درصدی مشارکت عمومی در این انتخابات است.

این فعال دانشجویی همچنین با بیان این‌که طرح اصلاح قانون انتخابات به این سبب مطرح شد که اشخاص بی‌صلاحیت برای نامزدی در انتخابات ثبت‌نام می‌کردند، خاطرنشان کرد: این امر منجر به ردصلاحیت تعداد بسیاری از این اشخاص می‌شد که این ردصلاحیت‌ها ایجاد شبهه می‌کرد و دستاویز رسانه‌های غربی می‌شد.

به گفته وی طرح نمایندگان مجلس در اصلاح قانون انتخابات جمهوریت نظام را زیر سوال می‌برد.

کریمی در ادامه با اشاره به این‌که مشکل اساسی این طرح، تعیین رجل سیاسی بودن یک فرد است، اظهار کرد: تعیین رجل سیاسی با شیوه‌ای که مطرح شد دو مشکل ایجاد می‌کند. یکی این‌که جبهه‌ای در مقابل شورای نگهبان به وجود می‌آورد و دیگر این‌که نامزد ریاست جمهوری را وامدار جریان‌ها و گروه‌های سیاسی می‌کند.

وی افزود: باید توجه داشت که هرگاه جریان‌های سیاسی قدرت پیدا کنند، از قدرت و نفوذ خود سوءاستفاده می‌کنند و منافعی به جز منافع ملی را پیگیری می‌کنند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان این‌که طرح اصلاح قانون انتخابات با این اصل قانون اساسی که رییس جمهور منتخب مردم است، منافات دارد، خاطرنشان کرد: مخالف مطرح شدن این طرح نیستم، اما مجلس شورای اسلامی باید اولویت‌بندی داشته باشد. اکنون که مشکل اصلی مردم، مسائل اقتصادی است، دولت و مجلس هم باید برای رفع این مشکلات، همت کنند.

به گفته وی مجلس شورای اسلامی باید در پیگیری این طرح، حاشیه‌ها را کمرنگ کند.

این فعال دانشجویی در پایان با اشاره به این‌که هرگاه قدرت مردم کاهش یابد، این امر به ضرر نظام است، اظهار کرد: نمایندگان توجه کنند که هرگاه نظام پیش رفت، این امر به همت تلاش مردم بوده است و هرگاه نظام ضربه خورد، از سوی احزاب و نخبگان جامعه ضربه خورده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.