یک فیلم تازه دربارهٔ‌ی افسانه‌ی از دست رفته‌ی سینما: همچون جنون‌های تدریجی آثار پولانسکی + تصویر بازیگر نقش مونرو

۰۵م آذر ،

یکشنبه, ۰۵ آذر ساعت ۰۶:۳۵ اردوان شکوهی

کافه سینما- اندرو دومینیک، که شما سینمادوستان او را با فیلم کشتن جسمی جیمز به دست رابرت فورد بزدل می‌شناسید، و درام جنایی تحسین شده‌ی «Killing Them Softly» از او در کمتر از یک هفته دیگر بر روی پرده سینماها خواهد رفت، پروژه سینمایی بعدی خود را مشخص کرده است.

اندرو دومینیک

فیلم «مو طلایی» نام دارد که فیلمی بیوگرافیک دربارهٔ مریلین مونرو ست و بر اساس کتابی به همین نام، نوشته جویس کارول اوتس، ساخته می گردد؛ کتاب اوتس نامزد جایزه پولیتزر و جایزه کتاب ملی (National Book Award) شده بود. قرار است نائومی واتس نقش این هنرپیشه افسانه ای را بازی کند.

مونرو

(مریلین مونرو)

(نائومی واتس)

به گزارش کافه سینما، دومینیک که پیش از این هم با ساخت فیلمی چون «قتل جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل» توانایی خود را در ارائه تصویری محکم و ستودنی از اسطوره نشان داده بود، اخیرا در مصاحبه ای با پلی لیست گفته است که ساخت فیلمی دربارهٔ مونرو «پروژه رویایی» اوست که سالهای بسیاری بر روی آن کار کرده است. فیلم او زندگی این بازیگر فقید را از دوران کودکی تا مرگ زودهنگامش در سن سی و شش سالگی روایت خواهد کرد. فیلمی که به قول خودش حال و هوای فیلمهای «سقوط تدریجی به جنون» رومن پولانسکی را خواهد داشت؛ فیلمی دربارهٔ دختری یتیم که در جنگل گم می گردد و مرز بین واقعیت و خیال در ساختار روایی آن بسیار به هم نزدیک است.

از زمان مرگ مریلین مونرو در سال ۱۹۶۲ تاکنون بیش از ششصد کتاب دربارهٔ او نوشته شده و سی و یک بار از شخصیت او در فیلمهای مختلف استفاده شده است که آخرین آنها فیلم «هفته من با مریلین» در سال قبل میلادی بود؛ فیلمی که میشله ویلیامز برای بازی در نقش مریلین نامزد جایزه اسکار شد.

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.