یک قلاده پلنگ در شهرستان قوچان با شلیک مستیم کشته شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشته شدن یک قلاده پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت شده قرچغه شهرستان قوچان توسط یک روستایی با شلیک مستقیم اسلحه دولول خبر داد.

یک قلاده پلنگ در شهرستان قوچان با شلیک مستیم کشته شد

به گزارش ممتاز نیوز، مهدی اله پور خاطرنشان کرد: شب گذشته یک قلاده پلنگ پس از حضور در آغل گوسفندان در یک روستا در حاشیه منطقه حفاظت شده قرچغه شهرستان قوچان توسط یک روستایی با شلیک مستقیم اسلحه دولول کالیبر ۱۲ به سویش از پای در آمد.

وی عنوان کرد: شب گذشته طی گزارش مردمی به محیط بانان پاسگاه محیط بانی منطقه حفاظت شده قرچغه، مبنی بر حضور پلنگ در آغل گوسفندان و ایجاد خسارت به تعدادی از دام‌های موجود در دامداری، محیط بانان با وسایل و تجهیزات زنده گیری، به محل عزیمت کردند اما متاسفانه قبل از رسیدن محیط بانان به محل صاحب گوسفندان به رغم نبودن خطر جانی برای مردم با توجه به گرفتار شدن در آغل این حیوان را از پای درآورد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: در دقایق اولیه تماس و اطلاع به محیط بانان شهرستان قوچان، همزمان با حرکت محیط بانان منطقه حفاظت شده قرچغه به سوی محل حادثه، فرمانده یگان حفاظت استان به همراه کارشناس مسوول اداره نظارت بر حیات وحش با تجهیزات کامل نیز به سرعت مشهد را به سمت شهرستان قوچان ترک و برای زنده گیری گونه به سمت محل مراجعه کردند.

وی عنوان کرد: دامدار پس از مشاهده پلنگ در آغل گوسفندان به سرعت بیرون آمده و در آغل را می‌بندد و با پاسگاه انتظامی و سپس با رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تماس می‌گیرد که متاسفانه با وجود نامه نگاری و آموزش و اطلاع رسانی حضوری با شورای اسلامی و روستائیان روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده، برای عدم آسیب رسانی به حیوانات در زمان تعارضات، این اقدام عجولانه زمانی صورت گرفته که پلنگ در آغل گوسفندان گیر افتاده بوده و خطری برای ساکنان روستا با وجود بسته بودن در آغل نداشته است.

اله پور با بیان اینکه متهم در محل دستگیر و سلاح وی نیز ضبط و شخص بازداشت و به مراجع قضائی تحویل شد، عدم تأمین حفاظت محل نگهداری دامها و بسته نبودن منافذها جهت جلوگیری از ورود حیوانات وحشی را از علل حضور گونه‌های وحشی در روستاها و خسارت دیدن دامداران بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی، وی خاطرنشان کرد: در این حادثه ۱۱ رأس گوسفند تلف و ۱۴ رأس دیگر توسط پلنگ به شدت زخمی می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.