یک ماه مرخصی اضافه برای پرستاران بخشهای سوختگی و روانی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، شهربانو جعفری افزود: در جلسه‌ای که با حضور مدیران وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری داشتیم، موارد جدیدی درباره اجرای قانون ارتقای بهره وری مصوب شد.

به گفته وی بر اساس این ابلاغیه از این پس پرستاران آنکال، در صورت حضور در محل کار در شیفت شب یا ایام تعطیل مدت زمان حضور  آنها با ضریب ۱٫۵ محاسبه می شود، همچنین هر میزان ساعتی که پرستاران دیالیز، سرپرستاران یا مدیران پرستاری(برای سرکشی) در ساعات شیفت شب و ایام تعطیل در محل کار حاضر شوند، مدت زمان حضور آنها با ضریب ۱٫۵ محاسبه می شود.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات این جلسه تهیه و ارسال استفساریه درباره نحوه اعمال این قانون برای کارکنان فوریت‌های پزشکی (که شیفت ۲۴ ساعته دارند) و سقف اضافه کار (با توجه به کمبود نیروی انسانی در حال حاضر سقف ۸۰ ساعت پاسخگوی نیاز بیمارستانها نیست و باید افزایش یابد) است.

 

نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی نظام پرستاری افزود: همچنین بر اساس این مصوبات باید فرم تعیین وضعیت اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی به تفکیک بیمارستان، برای بررسی و پایش وضعیت اجرای قانون ارتقای بهره‌وری سریعاً بازبینی و برای اجرا به دانشگاهها ابلاغ شود.

 

جعفری گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی از مجموعه گروه‌های کارشناسی فردی با تجربه، خبره و توانمند را انتخاب کند تا مسئولیت نظارت بر اجرای درست قانون ارتقای بهره‌وری را به طور مستمر در همه مراکز درمانی پایش کند و پاسخگو باشد.

 

وی ادامه داد: بر اساس همین مصوبات برای آگاهی کامل همه مسئولان و دست‌اندرکاران اجرای قانون ارتقای بهره‌وری مجموعه‌ای کامل متشکل از همه قوانین، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و مصوبات کمیته‌های مربوط به این قاننون تهیه و به دانشگاه‌ها ارائه می شود.

نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی نظام پرستاری افزود: در این جلسه عنوان و تصویب شد که بر اساس گزارشهای واصله از دفتر پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری در صورتی که نسبت به اجرای کامل و درست قانون تعلل یا در اجرای هر یک از مواد قانون ارتقای بهره وری تفسیر به رای شود باید موضوع سریعاً پیگیری و برخورد مناسب انجام شود.

 

جعفری گفت: در این جلسه درباره برخورداری سایر گروهها از مزایای قانون ارتقای بهره‌وری اعم از پزشکان با توجه به اعتراضیه جمعی از پزشکان و شکایت آنها به دیوان عدالت اداری موضوع مطرح و مقرر شد که در حال حاضر اجرای قانون برای این گروه در اولویت نباشد.

 

وی ادامه داد: مقرر شد در جلسه بعدی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران و مدیر پرستاری بیمارستان شهدای تجریش و نیز مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران به همراه مترون یکی از بیمارستانهای بزرگ این استان در جلسه حاضر و روند اجرای قانون ارتقای بهره‌وری را در بیمارستانهای این دانشگاهها توضیح دهند و تبادل نظر کنند.

 

نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی نظام پرستاری یادآور شد: در ماده ۳ قانون ارتقای بهره‌وری استفاده پرستاران از یک ماه مرخصی اضافه بر مرخصی سالانه در بیمارستان‌های روانی و سوختگی مطرح شده است اما در حال حاضر در اکثریت دانشگاه‌ها اجرا نمی‌شود موضوع در جلسه مطرح و مقرر شد به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شود تا نسبت به اجرای این بند از قانون اقدام شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.