یک مدرس حوزه علمیه قم: محبت به اهل بیت‌(ع) مقدمه ایجاد معرفت باطنی امام‎شناسی است

۰۸م آذر ،

53181.jpg

یک مدرس حوزه علمیه قم گفت: انسان با ایجاد ارتباط با امام زمان خود به نقطه محبت و انس با اهل بیت(ع) می‌رسد و همین امر مقدمه ایجاد معرفت باطنی امام‌‍شناسی در شخص خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام علی سپهری روز سه‌شنبه، در گفتمان دینی دانشجویی «درس‌ها و عبرت‌های عاشورا» که با موضوع «معرفت امام‌شناسی» در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی(ع) زنجان برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که درجات شناخت را شناخت خدا، پیامبر اکرم(ص) و امام زمان(عج) برشمرده است، اظهار کرد: شناخت امام زمان و ائمه معصومین(ع) به عنوان گام نهایی شناخت در انسان، امری ضروری به شمار رفته و اشخاصی که از اهل بیت‎(ع) جدا شوند روزگار خوشی نخواهند داشت.

وی افزود: معرفت داشتن بدون امام، گمراهی محض بوده و کسی که در راه رسیدن به شناخت و معرفت امام‌شناسی قدم می‌گذارد، علاوه بر شناخت تاریخ، زندگی و سیره ائمه معصومین(ع)، باید به معرفت باطنی دست یابند.

این مدرس حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که «برای رسیدن به معرفت باطنی باید به ترازوی عمل دست یافت» گفت: همان‌گونه که در ادبیات و تاریخ ایران اسلامی ما تأکید فراوانی بر عمل نیک در کنار نیت خیر شده است، عالم بی‌عمل به معرفت دست نخواهد یافت و ائمه معصومین(ع) به عنوان روشنایی راه انسان، الگویی برای عمل آنان قرار گیرند.

سپهری تصریح کرد: انسان با ایجاد ارتباط با امام زمان خود به نقطه محبت و انس با اهل بیت(ع) می‌رسد و همین امر مقدمه ایجاد و معرفت باطنی امام‌شناسی در شخص خواهد بود.

وی اظهار کرد: انسانی با معرفت باطنی اگر در شرایطی قرار گیرد که زمینه گناه برای او فراهم است، به سبب محبت و عشق به امام زمان خود و داشتن معرفت باطنی و ظاهری از نظر خاصه امام به دور نمانده و دست به گناه نخواهد زد.

این کارشناس مسایل مذهبی، با اشاره به این‌که «هر ضربه‌ای که به اسلام وارد شود به سبب نقص در معرفت باطنی مسلمانان ایجاد می‌شود» خاطرنشان کرد: دشمنان اهل بیت(ع) به سبب نداشتن معرفت باطنی به این مقام‌های دون رسیده و ذلت و خواری را به جان خریده‌اند.

سپهری یادآور شد: ظواهر و زرق و برق دنیوی، عناصری می باشند که انسان را از رسیدن به معرفت ظاهری باز می‌دارند و از آن جایی که معرفت ظاهری، پلی برای رسیدن به معرفت باطنی است، این دو خصیصه برای انسان دنیاطلب دست نیافتنی خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.