یک مرگ دیگر ناشی از کوروناویروس جدید در عربستان

سلامت > بیماری– ممتازنیوز:
عربستان سعودی می‌گوید یک شخص دیگر در نتیجه کورونا ویروس عامل “نشانگان تنفسی خاورمیانه” (MERS) در این کشور در گذشته‌ و شش مورد جدید بیماری ثبت شده است.

به گزارش رویترز این موارد جدید مرگ و بیماری که روز شنبه ۲۲ ژوئن اعلام شدند، شمار کلی موارد ثابت شده عفونت با این کوروناویروس جدید را به ۷۰ نفر و شمار موارد مرگ و میر را به ۳۹ نفر می‌رساند.

ار سوی دیگر کارشناسان بین‌المللی می‌گویند کشورها باید رویکردشان به درمان این بیماری را استاندارد کنند. کارشناسانی که در اجلاسی در دفتر قاهره سازمان جهانی بهداشت گردآمده بودند، گفتند کشورها باید پایش برای شناسایی موارد بیماری تنفسی حاد را تشدید کنند، به سرعت خوشه‌های شیوع ذات‌الریه را مورد بررسی قرار دهند و موارد ثابت‌شده یا احتمالی MERS را در طول ۲۴ ساعت گزارش کنند.

این کارشناساان در بیانیه‌شان اعلام کردند: “گزارش سریع و کامل موارد بیماری، به همراه گزارش حتی‌المقدور مشروح سابقه تماس‌ها، مراقبت بالینی و نتایج درمانی، که به طور یک شکل در کشور گردآوری شده باشد، ضروری است.”

اغلب موارد MERS در عربستان سعودی رخ داده است، به طوری که ۵۵ نفر مورد ثابت‌شده بیماری که ۳۳ نفرشان فوت کرده‌اند، از این کشور گزارش شده است. شیوع این ویروس در عربستان سعودی که هر سال میزبان میلیون‌ها زائر است، نگرانی‌هایی را برانگیخته است.

کارشناسان در اجلاس قاهره در بیانیه‌شان تاکید کردند کشورهایی که میزبان گردهمایی‌های بزرگ هستند، و خطر شیوع ویروس MERS در آنها وجود دارد، باید برنامه‌های اختصاصی برای مقابله با این ویروس تهیه کنند.روز پنجشنبه گذشته نیز چهار مورد جدید ثابت شده بیماری، از جمله در سه نفر از کارکنان بهداشتی، که همگی بهبود یافته‌اند، از عربستان سعودی گزارش شده بود.

پژوهشگران می‌گویند “نشانگان تنفسی خاورمیانه” یا MERS حتی از “نشانگان حاد شدید تنفسی” یا SARS – که در سال ۲۰۰۳ شیوع یافت- مرگبار تر است و به راحتی در محیط‌های درمانی انتقال می‌یابد.

این بیماری باعث سرفه، تب و ذات‌الریه می‌شود و از منطقه خلیج فارس به کشورهای اروپای غربی نیز گسترش یافته است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.