یک مقام سابق آمریکایی حسن نیت غرب درخصوص مذاکرات بغداد را زیر سئوال برد

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تردیدافکنی درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران مدعی شد : نتایج مذاکرات آتی بغداد هرچه باشد فعالیتهای هسته ای ایران غیر قابل اعتماد است.

“کریستوفر هیل” معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در مقاله ای که در سایت “mareeq” منتشر شده، ادعا کرده است نتایج مذاکرات استانبول و بغداد هرچه باشد ،غیرقابل اعتماد است و چنین مذاکراتی معمولا با هدف خاصی برگزار می شود.

وی ادعا کرد هدف از چنین مذاکراتی این است که طرف مورد سوظن را از راهی که در پیش گرفته منصرف کنند و به او ایده های دیگری را به وی بقبولانند .اما در عین حال مذاکرات باید ادامه داشته باشد تا اینکه پیش از برداشتن گامهای بعدی به ویژه اقدام به حمله بگویند هر کاری که می شد انجام شود، انجام شده است.

به گفته وی تصمیم به اقدام نظامی نیاز به حمایت های جهانی زیادی دارد که می توان آن را در قالب اقدامات دیپلماتیک که ظاهری با حسن نیت دارند به دست آورد.

این مقام سابق آمریکایی افزود یک دیپلماسی موثر و کارآمد نیاز به زمان بندی و سکانس بندی هم دارد، آنهایی که خواستار اقدام نظامی علیه ایران بدون دیپلماسی و اقدامات نظامی هستند، به نکته اساسی توجه ندارند.

وی  در ادامه می نویسد یکی دیگر از راه های قطع کردن دیپلماسی کوتاه مدت با ایران متوسل شدن به اسرائیل است . کشورهایی که نمی خواهند خودشان درگیر جنگ پر هزینه ای مثل حمله به ایران شوند این کار را به عهده آن می گذارند که در تیررس موشکهای ایران است.

وی با اشاره به تجربه موفق حمله ناتو به یوگسلاوی سابق گفت بعد از حمله نظامی به آن کشور هیچ کس مدعی نشد که به دیپلماسی فرصت داده نشد.

افشای اهداف واقعی غربی ها از مذاکرات هسته ای که گهگاه توسط برخی از تحلیلگران و مقامات سابق غربی صورت می گیرد بر لزوم هوشیاری هر چه بیشتر دستگاه های دیپلماسی و مذاکره کننده کشور تاکید می کند. در همین راستا مسئولین دست اندرکار مذاکرات هسته ای باید هر چه بیشتر بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی درحرم امام رضا (ع) در نوروز سال ۸۹ را نصب العین خود قرار دهند که واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکاست که مدعی شد ما دست دوستی به سوی ایرانی ها دراز کرده ایم ؛ حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند : ما دست چدنی که بر روی آن مخمل کشیده شده باشد را نمی پذیریم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.