یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی: موضوعات بسیاری برای مطرح کردن در مذاکرات با ایران داریم

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

یک مقام عالی رتبه آمریکایی خطاب به یک کمیته خلع سلاح سازمان ملل گفت که آمریکا “چیزهای بسیاری” برای مطرح کردن در مذاکرات هسته‌یی بعدی با ایران دارد.

رز گاتمولر، معاون موقت وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌الملل روز چهارشنبه در نشست کمیته اول سازمان ملل دربارهٔ خلع سلاح و امنیت بین‌الملل گفت: ما چیزهای بسیاری برای صحبت و مناظره داریم، از امنیت فضایی و سایبری گرفته تا کنترل تسلیحات متعارف، از عواقب انسان دوستانه تسلیحات هسته‌یی گرفته تا خاورمیانه‌ای عاری از تسلیحات کشتار جمعی. لازم است که ما کارمان را با یکدیگر ادامه دهیم.

به گزارش روزنامه تایمز آو اسراییل، گاتمولر پس از اشاره به تاریخچه پیشرفت بین آمریکا و شوروی در طول چند دهه برای محدود کردن آزمایشات هسته‌یی و کاهش زرداخانه‌های دو کشور، به موضوع هسته‌یی ایران اشاره کرد و گفت: ما باید جانب احتیاط را نگه داریم، ولی در عین حال باید از فرصت‌های تاریخی احتمالی آگاه باشیم. ما باید به تلاش برای متقاعد کردن ایران برای عمل به وظایف هسته‌یی بین‌المللی‌اش ادامه دهیم.

معاون موقت وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌الملل افزود: آمریکا برای گفت‌وگو آماده است، ما برای گوش دادن آماده‌ایم، ما برای سخت کار کردن آماده‌ایم و امیدواریم هر کشوری که در این اتاق حضور دارد برای پیوستن به ما آماده باشد. حتی در تاریک‌ترین دوران جنگ سرد، آمریکا و شوروی همکاری برای کاهش تهدیدات هسته‌یی را به نفع دو طرف دیدند.

گاتمولر این اظهارات را در حالی بیان می‌کند که تلاش‌ها برای یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌یی ایران از سر گرفته شده است و قرار است نمایندگان تهران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اکتبر در ژنو دیدار و گفت‌وگو کنند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.