یک مقام کاخ سفید: پیروزی روحانی” بالقوه امیدبخش ” است

۲۷خردادماه،

یک مقام عالیرتبه‌ کاخ سفید با ادعای غیرقانونی بودن برنامه‌ هسته‌یی صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را نشانه “بالقوه امید بخشی” خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دنیس مک دانا، رییس دفتر کاخ سفید در گفت‌وگویی با برنامه‌ ” فیس دنیشن شبکه‌ی خبری” سی.بی.اس” با اشاره به حسن روحانی، رییس جمهور منتخب ملت ایران در یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر او به بهبود روابط ایران با باقی جهان علاقمند است، فرصت برای انجام این کار وجود دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه این مقام آمریکایی با ادعای غیرقانونی بودن برنامه‌ هسته‌یی ایران افزود: اگر او به تعهداتش تحت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص روشن ساختن این برنامه‌ هسته‌یی غیرقانونی عمل کند، در آمریکا شریک پیدا خواهد کرد و فرصتی برای انجام این کار وجود دارد.

به گزارش ایسنا مک دانا، در حالی برنامه‌ هسته‌یی صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را ” غیر قانونی” خواند که این برنامه تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و تاکنون هیچ مدرکی دال بر انحراف در این برنامه که مستند و موثق باشد به دست نیامده است.

با وجودی که آمریکا پیش از انتخابات ایران مدعی شفاف نبودن روند انتخابات و غیردموکراتیک بودن آن شده بود اما حضور باشکوه ملت ایران در پای صندوقهای رای و رقم زدن حماسه‌ای سیاسی سبب شد مک دانا ضمن تکرار ادعاها دربارهٔ‌ انتخابات ایران بگوید: فکر می‌کنم همه ما باید به روشی که ایرانی‌ها در انتخابات مشارکت کردند تا نظرات و آرمان‌های دموکراتیک شان را بیان کنند، افتخار کنیم.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی ” پولیتیکو” ، این مقام آمریکایی گفت که انتخاب روحانی را “‌نشانه بالقوه امید بخشی” می‌داند مبنی بر این که این کشور تلاش اساسی برای کارکردن با جامعه بین‌المللی خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.