یک منبع فنی در تهران: غنی‌سازی ۲۰ درصد مطابق برنامه ادامه دارد

فروردین ۱۴۰۳

منابع فنی در تهران گفتند: اظهار نظرها دربارهٔ توقف تولید غنی‌سازی ۲۰ درصد در ایران کاملا نادرست است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ممتاز نیوز، به نقل از ایران هسته‎ای منابع فنی در تهران گفتند اظهارنظرها دربارهٔ توقف تولید غنی سازی ۲۰ درصد در ایران کاملا نادرست است.

به دنبال نقل سخنانی از قول سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در این باره که ایران اساسا اکنون غنی سازی ۲۰ درصد انجام نمی دهد و لذا سخن گفتن دربارهٔ تعلیق این غنی سازی هم بی معناست، یک منبع مطلع به «ایران هسته ای» گفت: «اگرچه روشن نیست که آقای حسینی دقیقا همین جمله را گفته باشد ولی غنی سازی ۲۰ درصد به هیچ وجه متوقف نشده و تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد مطابق برنامه ادامه دارد».

وی ادامه داد: «گزارش آتی آژانس نشان خواهد داد که تولید اورانیوم ۲۰ درصد حتی با کاهش سرعت هم مواجه نبوده است. ایران هم اکنون هم در نطنز و هم در فردو به غنی سازی ۲۰ درصد مشغول است».

اشاره این منبع به اطلاعاتی است که در آخرین گزارش آژانس انتشار یافته و حکایت از آن دارد که غنی سازی ۲۰ درصد در ایران مطابق رویه از پیش تعیین شده و تحت نظر آژانس ادامه دارد.

گفتنی است، خبرگزاری خانه ملت روز ۲ آبان از قول حسینی نوشته بود: «تهران دیگر به غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم نیاز ندارد. تولید بالای ۵ درصد به نیاز کشور بستگی دارد، صنعت هسته ای ایران برای سوخت رآکتور تهران به غنی سازی ۲۰ درصد نیاز دارد ولی این پایگاه اینترنتی، اکنون سوخت لازم را دارد و دیگر نیازی به تولید وجود ندارد».

نقوی حسینی خود نیز در گفت وگو با فارس این سخنان را که بازتاب وسیعی در منابع غربی داشته، تکذیب کرده است. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.