یک نمایندگی خودروسازی در تهرانپارس منفجر شد

یکی از نمایندگی های خودروسازی درشرق تهران در اولین ساعات بامداد امروز با صدای مهیبی منفجر شد و آتش گرفت. در این حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید اما بخشی از این نمایندگی در معرض تخریب و آتش سوزی قرار گرفت که با تلاش آتش نشانان دو ایستگاه شعله های سرکش آتش در زمانی کوتاه مهار و خاموش شد.

پنجشنبه شب، ۷ اردیبهشت ۹۱، اهالی خیابان امین با شنیدن صدای مهیبی سراسیمه به خیابان ریختند و متوجه شدند که یکی از ساختمان های مجاور خیابان امین، بالاتر از میدان رهبر منفجر شده و درحال سوختن است. آنان بلافاصله با ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته و در خواست کمک کردند. ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به محض مطلع شدن از این حادثه در ساعت۰۱:۳۵ بامداد امروز بیدرنگ آتش نشانان ایستگاه های ۹۲و۵۷ را بصورت همزمان به محل حادثه اعزام کردند.

علی امینی معاون منطقه سه عملیات سازمان آتش نشانی تهران دراین باره گفت: بررسی های اولیه حاکی از آن بود که انفجار و بدنبال آن آتش سوزی در انبار لوازم یدکی یکی از نمایندگی خودروسازی رخ داده و در حال سرایت به اطراف است.

وی با اشاره به اینکه شعله های آتش از راه دور کاملا دیده می شد، افزود: در هنگام وقوع انفجار هیچ کس در محل حضور نداشت به این دلیل به رغم شدت انفجار و گسترده بودن آتش سوزی، این حادثه مصدومی به دنبال نداشت. شدت انفجار به حدی بود که یک اتاق ۲۰ مترمربعی که برای انبار لوازم یدکی قفسه بندی شده بودند کاملا تخریب شد. همچنین بخش های فروش و تعمیرگاه این نمایندگی در جریان این حادثه دچار خسارت عمده ای شدند و شیشه های در و پنجره و تجهیزات موجود در آن متلاشی شد. در زمان بروز انفجار تعدادی خودرو در محل حادثه متوقف بود که بر اثر ریزش دیوار ها و اصابت آجر و نخاله های ساختمانی دچار خسارت شدند.

معاون عملیات منطقه ۳ آتش نشانی درباره جزئیات عملیات مهار شعله های آتش گفت: آتش نشانان به دوتیم عملیاتی تقسیم واز ضلع های غربی و شرقی به کانون آتش سوزی حمله ور شدند و قبل از سرایت آتش به قسمت های مجاور وطبقه فوقانی، آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند.

وی علت بروز انفجار را ناشی از نشت گاز از اتصالات بخاری گازی اعلام کرد و افزود: براثر تجمع گاز شهری در محیط و ایجاد جرقه ناگهانی، گاز موجود با صدای شدیدی منفجر شد و سپس به علت وجود مواد قابل اشتعال در محل، آتش سوزی نیز شروع شد. 
۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.