یک همبرگر بیش از یک کامیون، هوا را آلوده می‌کند!

محیط زیست > آلودگی– یافته‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد که کباب‌پزهای زغالی و تجاری که در رستوران‌های فست‌فود برای سرخ کردن همبرگر و سایر فست‌فودها استفاده می‌شوند، خیلی بیشتر از یک کامیون ۱۸چرخ در آلوده کردن هوا نقش دارند.

در گزارشی که اخیرا در روزنامه دیلی میل منتشر شده است کارشناسان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده‌اند که کباب‌پزهای زغالی حجم بسیار زیاد و غیرمنتظره‌ای از آلاینده‌های هوایی را وارد اکوسیستم زمین می‌کنند که مقدار آن بیش از آلودگی حاصل از یک کامیون یا یک دودکش کارخانه است. بیل واچ از کارشناسان برجسته این دانشگاه می‌گوید: ما در آزمایش‌های جدید در نهایت حیرت و شگفتی متوجه شدیم که کباب‌پزهای زغالی یک منبع بسیار مهم و کنترل نشده تولید آلاینده‌های هوا هستند که می‌توانند بیش از دو برابر هر وسیله نقلیه سنگین بنزینی هوا را آلوده کنند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که آلودگی هوا به یکی از معضلات اصلی کلانشهرهای جهان تبدیل شده و هرساله صدها شهروند قربانی این معضل می‌شوند. به همین دلیل کارشناسان با حساسیت خاصی راهکارهای مقابله با این معضل را بررسی می‌کنند. در این میان، آنچه همه کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند بی‌توجهی به معیارها و استانداردهای زیست‌محیطی از سوی سازندگان صنعتی و متولیان پروژه‌های عمرانی است که بیشترین تخریب محیط‌زیست را در پی داشته و دارد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.