یک پژوهشگر مسائل ترافیکی: سیستم های کنترل هوشمند راهی برای کاهش ترافیک

اردیبهشت ۱۴۰۳

امروزه به لحاظ شرایط محیط زیست و تبدیل شدن زندگی سنتی به مدرن میزان سفرهای داخل شهری و برون شهری شهروندان نیز افزایش یافته است. بنابر این سیستم های کنترل هوشمند نقش قابل توجهی در کاهش ترافیک دارد.

اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه به لحاظ شرایط زیست محیطی و تبدیل شدن زندگی سنتی به مدرن میزان سفرهای داخل شهری و برون شهری افزایش یافته است بنابراین کنترل بطور سنتی کنار گذاشته شد و شیوه های مدرن جایگزین آن گردید.

وی ادامه داد: سیستم های کنترل هوشمند از دقت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند بدرستی در سیستم های ترافیک مدیریت و تعادل و توازن را برقرار نماید.

اسماعیلی در خصوص فرهنگ سازی سیستم های کنترل هوشمند تصریح کرد: این سیستم بدلیل اینکه از دقت بسیار بالایی برخوردار است نیازمند اطلاع رسانی سبب افزایش سرعت در تکنولوژی و در تمام نقاط می تواند عکس و فیلم تخلفات خودروها را به متخلفین انتقال دهد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها خاطر نشان کرد: رسانه ها بعنوان مهمترین منبع برای اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان می توانند با پخش فیلمها و کارتونهای جذاب فرایند کارکرد و سیستم های کنترل هوشمند را به مخاطبان انتقال دهند چرا که به صورت نوشتاری نیز این امر می تواند تاثیرات بسزایی خود را به مخاطبان انتقال دهد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.