یک کارشناس حمل و نقل: واردات کامیون های کارکرده با برنامه ریزی صورت گیرد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

یک کارشناس حمل و نقل: واردات کامیون های کارکرده با برنامه ریزی صورت گیرد

یک کارشناس حمل و نقل:
واردات کامیون های کارکرده با برنامه ریزی صورت گیرد

ممتازنیوز: یک کارشناس حمل و نقل گفت: کامیون های کارکرده اروپایی بسیار بهتر از کامیون های صفر چینی هستند.

حسین احمدی زاده در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر تولید کامیون در داخل کشور صورت نمی گیرد و تنها تعداد اندکی کامیونت به صورت CKD وارد می شوند و اکثر کامیون ها هم محصولات چینی هستند که پس از ورود به کشور با تعویض لوگو به فروش می رسند.
وی در ادامه تصریح کرد: کامیون های اروپایی در جاده های استاندارد مورد استفاده قرار گرفته اند و با توجه به اینکه خودروهای چینی که برای کشورهای اروپایی تولید می شود از نظر کیفیت و آپشن های موجود در خودرو تفاوت بسیاری با خودروهای چینی که سفارش ایران است، دارند لذا کامیون های کارکرده اروپایی از هر نظر قابل اطمینان هستند و می توان با واردات آنها نیاز بازار را تأمین کرد.
این کارشناس حمل و نقل عنوان کرد: کامیون های صفر چینی پس از ۶ ماه دچار مشکلات فراوانی می شوند اما هم اکنون در کشور شاهد تردد بسیاری از کامیون های قدیمی هستیم که برخی از آنها حتی در زمان جنگ های جهانی مورد استفاده بوده اند.
وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر نیاز اصلی کشور، نوسازی ناوگان باری و جایگزینی کامیون های جدید به جای کامیون های فرسوده و قدیمی است لذا چنانچه واردات کامیون های دست دوم با برنامه ریزی و حساب شده و توسط شرکت های حمل و نقل یا تعاونی های بار صورت گیرد، جهت نوسازی ناوگان بسیار مفید خواهد بود.
احمدی زاده تأکید کرد: استفاده از کامیون های جدید با استاندارد روز دنیا در ناوگان باری کشور مزایای فراوانی دارد که می توان کاهش مصرف سوخت را از مهم ترین مزایای آن دانست. مصرف سوخت کامیون های فرسوده در هر صد کیلومتر ۶۰ لیتر و مصرف سوخت کامیون های نو جهت طی همین مسافت ۳۰ لیتر است و کاهش سوخت علاوه بر صرفه اقتصادی موجب کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد.
وی متذکر شد: میزان روغن سوزی در کامیون های نو بسیار کمتر از خودروهای فرسوده است و همچنین آرامش و راحتی راننده در این کامیون ها بسیار بیشتر است که این امر موجب کاهش تصادفات نیز می شود.
احمدی زاده در پایان خاطرنشان کرد: واردات کامیون های دست دوم باید با برنامه ریزی صورت گیرد و تنها در حد بخش نامه باقی نماند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.