یک کمپ استراحت‌گاهی و بازارچه فروش در چابهار به آتش کشیده شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه افراد ناشناس، کمپ استراحت‌گاهی و بازارچه فروش تولیدات صنایع دستی در نوار ساحلی چابهار را به آتش کشیدند گفت: متاسفانه این اتفاق توسط افراد معدودی که مخالفِ توسعه سواحل زیبای مکُران هستند رقم خورد.

یک کمپ استراحت‌گاهی و بازارچه فروش در چابهار به آتش کشیده شد

به گزارش ممتاز نیوز، طاهره شهرکی گفت: در این استراحت‌گاه بین راهی، نمازخانه و غرفه‌های عرضه محصولات بومی و محلی که توسط بانوان بی‌سرپرست و دختران هنرمند روستایی تولید می‌شد به آتش کشیده شده است.

شهرکی عنوان کرد: چنین افرادی یقینا مخالف توسعه و ایجاد اشتغال برای مردم روستاها هستند. این کمپ استراحت‌گاهی مکانی بود که توسط سازمان منطقه آزاد چابهار برای استراحت مسافران، شهروندانی که در مسیر ساحلی شرقی چابهار تردد می‌کنند و همچنین گردشگرانی که از نقاط مختلف ایران و خارج از کشور برای دیدن جاذبه‌های سواحل مکُران به این منطقه می‌آیند احداث شده بود.

وی بیان داشت: از مردم محلی می‌خواهیم ضمن صیانت از زیرساخت‌هایی که برای رونق گردشگری و کسب و کار آن‌ها تامین شده کوشا باشند و برای شناسایی این افراد کمک کنند تا دیگر شاهد چنین وقایع ناخوشایندی در دیار ارزشمندمان نباشیم.

به گفته وی، این مکان تنها زیرساخت موجود برای رفاه گردشگرانی بود  که قصد بازدید از جاذبه های زیبا و منحصر به فرد چابهار تا گواتر را داشتند و شامل  استراحتگاه سرویس‌های بهداشتی ، نمازخانه و مکان‌هایی برای عرضه تولیدات مردم محلی بود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: حتما برنامه‌ریزی می‌شوند تا امسال یک کمپ استراحت‌گاهی ویژه شهروندان، مردم محلی و گردشگران توسط سازمان منطقه آزاد چابهار در همین محل احداث شود.

وی اضافه کرد: افرادی که چنین کار ناشایستی را انجام دادند هم بدانند که ۲۵ خانواده و گروه‌های موسیقی محلی از محل همین استراحت‌گاه، کسب درآمد داشتند و حداقل ۵۰ تور لیدر گردشگری از این استراحت‌گاه استفاده می‌کردند.

شهرکی تصریح کرد: محصولاتی همچون صنایع دستی و سوغات بومی محلی بیش از ۱۰۰ خانواده در این محل به گردشگران عرضه می‌شد.

وی گفت: این استراحت‌گاه که به « کمپ کوه‌های مریخی» معروف است در ۳۰ کیلومتری شرق چابهار و یکی از زیباترین‌جاده‌های ساحلی کشور احداث شده بود و در فصل‌ گردشگری روزانه بیش از ۲ هزار رهگذر در این محل استراحت می‌کردند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.