یک گروه حقوق بشری ارتش صهیونیستی را به برخورد مرگبار با فلسطینیان متهم کرد

۰۹ام بهمن ،

ALJAZEERA333.jpg

گروه حقوق بشری اسرائیل، بتسلم(BTselem) اعلام کرد که اسرائیل به سبب استفاده از استفاده بیش از حد از زور برای متفرق کردن معترضان غیرمسلح فلسطینی در کرانه باختری حتی قوانین خود را نیز زیر پا می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس اعلام گروه بتسلم، نیروهای اسرائیلی از سال ۲۰۰۵ تاکنون دردرگیری‌ با فلسطینی‌ها ۵۶ تن را کشته‌اند.

این گروه ارتش اسرائیل را متهم کرد که به طور نظام‌مند و گسترده قوانینی را که براساس آن انتقام‌جویی مرگبار در برابر حملات غیرکشنده ممنوع است، نقض می‌کند.

این گروه خاطرنشان ساخت: قوانین ثابت ارتش اسرائیل صراحتا عنوان می‌دارند که گلوله‌های جنگی نباید علیه اشخاصی که اقدام به پرتاب سنگ می‌کنند، شلیک شود.

در دو هفته قبل نیروهای اسرائیلی دو فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند که به نقل از مقامات اسرائیل این واقعه ممکن است انتفاضه سوم فلسطینی‌ها را در پی داشته باشد.

از سال ۲۰۱۰ تاکنون مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین متوقف شده و نارضایتی فلسطینی‌ها از گسترش هر چه بیشتر شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری در حال فزونی است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد: گزارش بتسلم نشان‌دهنده یک داستان مغرضانه با تکیه به حوادثی است که یا قدیمی بوده و یا هنوز تحت تحقیقات نظامی قرار دارند.

ارتش اسرائیل در بیانیه خود تاکید کرد که همه اقدامات لازم را در حوزه قدرت خود انجام می‌دهد تا تضمین کند استفاده از ابزارهای ضد شورش مطابق با قوانین درگیری صورت می‌پذیرد.

بتسلم خاطرنشان ساخت: در میان تلفات فلسطینی‌های از سال ۲۰۰۵ تاکنون شش نفر با گلوله پلاستیکی و دو تن با گلوله‌های اشک آور کشته‌ شده‌اند در حالی که این سلاح‌ها غیر مرگبار تلقی می‌شوند و مستقیما به سوی معترضان شلیک شده‌اند. نیروهای امنیتی عملا به طور رایج از این سلاح‌ها به شیوه‌های غیرقانونی و مرگبار استفاده می‌کنند و مقامات اسرائیلی مربوطه اقدامات چندانی برای جلوگیری از تکرار اینگونه اقدامات انجام نمی‌دهند. ۴۸ فلسطینی در اثر اصابت گلوله جنگی جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.