۰۱ آذر، آخرین بهای طلا ، ارز، سکه و نفت در بازار

۰۱م آذر ،

۰۱ آذر، آخرین بهای طلا ، ارز، سکه و نفت در بازار | چاپ |
چهارشنبه ۰۱ آذر ساعت ۱۳:۲۶

بینا- قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه با کاهش ۰٫۱ درصدی به ۱۷۲۵ دلارو ۸۹ سنت و هر اونس طلای آمریکا با تغییر جزئی در سطح ۱۷۲۶ دلارو ۲۰ سنت مبادله شده است.
به گزارش بینا، ادامه درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و مبارزان فلسطینی هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا را بر آن داشته است، تا به فکر میانجی‌گری بین دو طرف باشد.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ناکامی در دستیابی به آتش بس بین دو طرف تاثیر بسیاری بر ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا خواهد داشت.
قیمت دلار که تا دیروز تا ۲۶۵۰ تومان کاهش یافته بود امروز بار دیگر اوج گرفت و به ۲۸۳۰ تومان رسید. این ارز عمده در نیمه روز ۲۸۳۰ تومان قیمت خورد که نسبت به دیروز ۱۸۰ تومان افزایش قیمت یافت.
تمامی ارزها امروز به تبع دلار به بالا کشیده شدند که این تغییرات در جدول زیر قابل ملاحظه‌اند.

نرخ ارزهای عمده در بازار آزاد
ارز…………چهارشنبه
دلار………….۲۸۳۰
یورو………….۳۶۲۰
پوند………….۴۴۵۰
درهم………..۷۷۰

از سوی دیگر قیمت قراردادهای آتی سکه تحویل دی ماه نیز به یک میلیون و ۱۳۳ هزارتومان کاهش داشت که به نسبت روز قبل خود نزدیک به ۲۰ هزارتومان کاهش داشت. سکه تحویل بهمن ماه نیز با ۱۵ هزارتومان کاهش به یک میلیون و ۱۷۰ هزارتومان معامله شد.
امروز در بازار طلا، هر مثقال طلای ۱۷ عیار با بهای ۴۹۳ هزار تومان در بازار به فروش رسید که نسبت به نرخ کسب شده ی روز قبل، ۱۶ هزار تومان افزایش داشت.
براساس این گزارش، هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون اجرت ساخت، با قیمت ۱۱۳ هزار و ۸۰۹ تومان و با کاهش ۳۷۰۹ تومانی در بازار فروخته شد.
هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح تازه امروز در بازار آزاد به مبلغ یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان معامله می گردد که نسبت به دیروز ۴۰ هزار تومان افزایش داشته است.
این افزایش تماما مربوط به افزایش قیمت دلار در بازار آزاد تهران است که به نقل از صرافان مقیم چهارراه استانبول هم اکنون به مبلغ ۲۸۳۰ تومان معامله می گردد. امروز قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی ثابت بود و تغییری نکرد. اگر این نیز افزایشی می شد قطعا بهای سکه و طلا بیش از اینها رشد می کرد.
سایر سکه ها نیز افزایش قیمت را تجربه کردند که این افزایش در جدول زیر آورده شده است.

نرخ انواع سکه در بازار آزاد
طرح تازه………۱٫۱۲۰٫۰۰۰
نیم……………….۵۶۵٫۰۰۰

 

ربع……………….۲۸۵٫۰۰۰

 

بهای جهانی نفت

کاهش بی سابقه ذخایر نفتی آمریکا و اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا در خصوص نوید بخش بودن وضعیت اقتصادی آمریکا در صورت گذر از پرتگاه مالی ، امروز چهارشنبه به افزایش بهای نفت در بازارهای آسیا منجر شد.
بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژانویه بامداد امروز چهارشنبه در بازارهای آسیا با پنجاه و دو سنت افزایش به هشتاد و هفت دلار و بیست و هفت سنت رسید.
بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژانویه نیز با شصت و دو سنت افزایش در مقابل صد ده دلار و چهل و پنج سنت مبادله شد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.