۱۰، ۱۵ و ۱۷ خرداد، مناظره مشترک ۸ نامزد ریاست جمهوری

۳۱اردیبهشت،

در جلسه‌ای که با حضور عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما، علی دارابی معاون سیما، صوفی معاون صدا و جمعی دیگر از مسئولان صداوسیمای جمهوری اسلامی برگزار شد، برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و فرصتی که رسانه ملی در اختیار هر یک از ۸ کاندیدای تأیید صلاحیت شده برای تبلیغات و اعلام برنامه‌های خود قرار می‌دهد، مشخص شد.

بنا بر خبرها انتشار یافته از این جلسه قرار بر این است تا جمعه ۳ خردادماه ساعت ۱۶ در قالب یک مراسم قرعه‌کشی که با حضور مسئولان این سازمان، کاندیداهای احراز صلاحیت شده و یا نمایندگانی از سوی آنان برگزار می‌شود، جدول زمانبندی و نوبت پخش برنامه هریک از این اشخاص مشخص شود.

۳ نوبت مناظره مشترک ۸ نفره
پخش مستند تهیه شده از سوی هریک از کاندیداها، صحبت مستقیم تلویزیونی با مردم به منظور تشریح برنامه‌ها، پاسخ به سئوالات جوانان، پاسخ به سئوالات کارشناسان، پاسخ به سئوالات ایرانیان خارج از کشور، گفت‌وگوی ۴۵ دقیقه‌ای زنده در شبکه خبر و گفت‌وگوی ویژه خبری به صورت زنده بخشی از این برنامه‌ها است که در این مراسم قرعه‌کشی جدول زمانی برای هریک از کاندیداها مشخص می‌شود.

همچنین در این دوره انتخابات قرار بر این است که به جهت تعدد کاندیداها و به منظور جلوگیری از بسیار شدن مناظرات دو نفره، گفت‌وگو ومناظره کاندیداها با یکدیگر در ۳ نوبت به صورت مشترک و دسته‌جمعی برگزار شود. ۱۰، ۱۵ و ۱۷ خردادماه به عنوان زمان برگزاری این مناظرات مشترک اعلام شده است.

۲۲۰ ساعت برنامه‌ رادیویی برای کاندیداها
در این جلسه همچنین مصوب شده است که چهار استودیو نسبت به پخش زنده و همزمان مناظرات تلویزیونی از رادیو اقدام کنند. پخش ۲۲۰ ساعت برنامه از چهار رادیوی ایران، جوان، معارف و ورزش بخش دیگری از برنامه‌های معاونت صدا است که در این جلسه به تصویب رسید.

این برنامه‌ها به صورت ۳ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای برای هر یک از کاندیداها از رادیوهای جوان، معارف و ورزش پخش خواهد شد. همچنین دو برنامه ۳۰ دقیقه‌ای در رادیو ایران برای هریک از ۸ کاندیدای مذکور در نظر گرفته شده است.

کاندیداهای این دوره ریاست جمهوری علاوه بر پخش مستند از تلویزیون می‌توانند مستند خود را از رادیو نیز تکرار کرده و یا مستند ویژه‌ای برای پخش از رادیو آماده کنند.

فرصت دو برنامه ۵ دقیقه‌ای و کوتاه هم در رادیو پیام برای این اشخاص در نظر گرفته شده است. این امکان برای کاندیداها فراهم است که برنامه‌های خود را در استودیوهای خارج سازمان صداوسیما آماده کرده و جهت پخش تحویل معاونت‌ها و شبکه‌های این سازمان دهند و یا از امکانات این سازمان جهت ضبط و تهیه برنامه‌های خود بهره بگیرند.

جمعه؛ ضبط اولین برنامه کاندیداها
همچنین در جلسه‌ای با حضور مجید آخوندی رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی و نمایندگان نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری زمان ضبط اولین برنامه انتخاباتی نامزدها روز جمعه سوم خرداد تعیین شد.

اولین مستند نیم ساعته نیز که تولیدی خود نامزدهاست تا ساعت ۱۰ روز سه شنبه هفتم خرداد به دبیرخانه ستاد انتخابات رسانه ملی تحویل داده می‌شود.
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.