۱۰۷۸ ماموریت امدادونجات در حوادث جوی یک هفته گذشته/۳۰ استان در حال امدادرسانی هستند

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر از انجام ۱۰۷۸ ماموریت توسط امدادگران برای امدادرسانی به ۹۲ هزار و ۵۴۰ نفر در ۳۰ استان خبر داد.

۱۰۷۸ ماموریت امدادونجات در حوادث جوی یک هفته گذشته/۳۰ استان در حال امدادرسانی هستند

به گزارش ممتاز نیوز، مهدی ولی‌پور با اشاره به عملیات امدادی در حوادث جوی به‌ویژه برف‌وکولاک در اکثر مناطق کشور گفت: امدادگران هلال‌احمر در یک هفته‌ گذشته به بیش از ۹۲ هزار آسیب‌دیده در این حوادث امدادرسانی کرده‌اند.

رئیس سازمان امدادونجات افزود: از روز ۲۴ دی تا صبح امروز ۱ بهمن‌ماه، ۳۱ استان کشور، متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی شدند که ۲۲۵ شهرستان در ۳۰ استان (تمام استان‌های کشور به جز سمنان) به خدمات امدادی نیازمند بودند.

وی گفت: تعداد کل عملیات مرتبط با تغییرات شرایط جوی ۵۸۲ مورد بوده که از این تعداد، ۴۳۴ مورد مربوط به حوادث برف و کولاک، ۱۰۷ مورد سیل و آبگرفتگی و ۴۱ مورد مربوط به حوادث کوهستان بوده است.

ولی‌پور افزود: با تلاش خستگی‌ناپذیر امدادگران، در این مدت در مجموع به ۹۲ هزار و ۵۴۰ آسیب‌دیده از حوادث جوی امدادرسانی شده و ۹۷۵۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۱۴۴۹ تیم شامل ۵۶۴۷ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر به متاثران از حوادث جوی در ۶۱۶ منطقه شامل ۵۱ شهر، ۲۶۵ روستا، ۳۰ منطقه عشایر نشین و ۲۷۰ جاده کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و به ۲۲ نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کردند. همچنین ۱۰۸ نفر به مناطق امن و ۱۲۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. متاسفانه ۸ نفر از هموطنان نیز بر اثر سیل‌وآبگرفتگی و برف‌وکولاک (۲ نفر ریگان، یک نفر قلعه گنج، یک نفر کهنوج، ۲ نفر بندرعباس، یک نفر البرز و یک نفر سنندج) جان خود را از دست داده و ۶ نفر هم مفقود شده‌اند.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از ۲۲۴ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و ۲۴۵۵ خودرو نیز از برف رهاسازی شد.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، در حوادث پنج روز گذشته ۱۱۷۵ دستگاه چادر، ۱۷ هزار و ۷۸۳  تخته پتو، ۳۷۵۶ تخته موکت، ۳۳ هزار و ۵۵۸ کیلوگرم نایلون، ۴۱۲ شعله والور، ۷۴۸۲ بسته بسته غذایی، ۱۸۸۹ بطری آب معدنی، ۷۲۲۱ قوطی کنسرو، ۸۶۰۱ قرص نان، ۵۶۴ کیلوگرم خرما، ۴۶۰۶ کیلوگرم برنج، ۲۳۶۴ عدد بیسکوییت و ۳۷۰ کیلوگرم قندوشکر میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

وی افزود: امدادرسانی در ۱۰۳ شهرستان در استان‌های آذربایجان شرق و غربی، اردبیل،فارس،کردستان،کرمان،سیستان و بلوچستان و هرمزگان،همدان،مازندران،خوزستان،چهارمحال و بختیاری،کرمانشاه، ایلام،زنجان و قزوین ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.