۱۰۷ کشته در تصادفات تعطیلات ۴ روزه اخیر

ایسنا: سرهنگ رضا سلبی در تشریح مهمترین حوادث ترافیکی در جاده‌های کشور از تصادف میان دو دستگاه سواری پراید با یکدیگر در استان مرکزی خبر داد و گفت: در جریان این حادثه که در کیلومتر ۱۳ محور ساوه همدان در محدوده بوئین زهرا رخ داده است چهار سرنشین دو دستگاه پراید در دم فوت کردند.

وی با بیان اینکه این حادثه در ساعت ۱۹:۲۰ روز گذشته به وقوع پیوسته خاطرنشان کرد: علت این حادثه از جانب کارشناسان پلیس راه انحراف به چپ از جانب راننده یکی از پرایدها اعلام شده است.

سلبی با اشاره به این حادثه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در انحراف به چپ امکان برخورد شاخ به شاخ با خودروی مقابل وجود دارد این تخلف یکی از مرگبارترین تخلفات رانندگی است چرا که در صورتی که خودرویی با سرعت حدود ۱۲۰ کیلومتر از مسیر اولیه منحرف شود و از سوی دیگر نیز خودرویی با همین سرعت به سمت آن در حال حرکت باشد، تصادف دو خودرو با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت انجام شده که طبیعی است در چنین شرایطی امکان مرگ افراد کاملا متصور است.

برخورد مرگبار اتوبوس‌ با کامیون در محور قزوین-کرج

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین از برخورد مرگبار یک دستگاه اتوبوس مسافربری با تریلی ماک در محور قزوین – کرج خبر داده و گفت: در پی این حادثه که به علت عدم توجه به جلو از جانب راننده اتوبوس ولوو در کیلومتر ۵۳ محور قزوین – کرج رخ داده است یک تن کشته و سه تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به شدت بالای تصادف و نیز آمار کم کشته‌ها و مجروحان این حادثه خاطرنشان کرد: خوشبختانه از آنجایی که اغلب سرنشینان این اتوبوس از کمربند ایمنی استفاده کرده بودند، در جریان این حادثه مشکل خاصی برایشان پیش نیامد.

سلبی به رانندگان وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس‌ها، مینی بوس‌ها، میدل باس‌ها و … هشدار داد که حتما سرنشینان آنان از کمربند ایمنی استفاده کنند چرا که بستن کمربند ایمنی تا حد قابل توجهی خطر مرگ و آسیب دیدگی مسافران را کاهش می‌دهد.

به گفته رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در صورتی که رانندگان وسایل نقلیه نسبت به بستن کمربند ایمنی سرنشینانشان اقدام نکنند پلیس با آنان برخورد قاطع کرده و علاوه بر اعمال قانون و جریمه، از تردد آنان نیز جلوگیری خواهد کرد.

تصادف کامیون‌ها و پیکان سه قربانی گرفت

سلبی با اشاره به وقوع حادثه دیگری در کیلومتر ۲۰ محور سلفچگان در استان مرکزی گفت: این حادثه که میان یک دستگاه کامیون، سواری پیکان و یک دستگاه کامیون بنز در ساعت ۲۱:۲۰ شب گذشته رخ داده است، سه کشته و یک مجروح بر جای گذاشته است.

به گفته وی علت این حادثه هم اکنون توسط کارشناسان پلیس راه تحت بررسی است.

مرگ ۱۰۷ تن و جراحت ۸۹۱ تن دیگر در جاده‌های کشور

هشدار پلیس به رانندگان متخلف

وی همچنین با اشاره به تعداد کشته و مجروح شدگان حوادث رانندگی از روز چهارشنبه تا روز گذشته گفت: در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه در مجموع ۱۰۷ تن در جاده‌های کشور کشته و ۸۹۱ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت مجموعا ۶۴۵ تصادف منجر به جرح و فوت رخ داده است، خاطرنشان کرد: ۹۰ فقره از تصادفات منجر به فوت و ۵۵۵ فقره دیگر نیز منجر به جرح شده است.

به گفته سلبی تنها در روز شنبه ۲۶ فقره تصادف فوتی با ۳۴ کشته و ۱۳۴ فقره تصادف جرحی با ۲۱۶ مجروح در جاده‌های کشور به وقوع پیوسته است.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص مهمترین علل این حوادث نیز اظهار کرد: ۳۵ فقره از مجموع تصادفات در ۴ روز گذشته به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده، ۱۸۴ فقره به دلیل عدم توجه به جلو و ۹۴ فقره نیز به دلیل انحراف به چپ رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه ماموران پلیس راه از تردد خودروهایی که اقدام به انجام تخلفات حادثه ساز در جاده می‌کنند جلوگیری خواهند کرد، اظهار کرد: رانندگان باید در طول سفر قوانین راهنمایی و رانندگی را اجرا کرده و از انجام تخلفات حادثه ساز نظیر تردد در شانه خاکی، دنده عقب در بزرگراه، رعایت نکردن حق تقدم، سبقت غیرمجاز، تخطی از سرعت مطمئنه و … خودداری کنند. در طول سفر نیز حتما کمربند ایمنی خود را بسته و استراحت کافی داشته باشند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.