۱۵۰۰ قاضی مستعد و کارآمد در قوه قضائیه شناسایی شدند

دادستان انتظامی قضات کشور از شناسایی یک‌هزار و ۵۰۰ قاضی مستعد برای به‌کارگیری در سطوح مختلف قوه قضائیه خبر داد.

۱۵۰۰ قاضی مستعد و کارآمد در قوه قضائیه شناسایی شدند

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام محمد موحدی آزاد در نشست تحلیل و ارائه گزارش بازرسی دادرسی انتظامی قضات و تقدیر از قضات حائز رتبه‌های برتر استان یزد اظهار داشت: در همین راستا از چند ماه گذشته کارگروهی با حضور تعدادی از معاونت‌های قوه تشکیل و کار شناسایی استعدادهای مدیریت از استان‌ها در آیتم‌های مختلف برای سطوح معاونت قوه تا مدیریت شهرستان‌ها آغاز شده است.

وی عنوان کرد: در استان یزد با بررسی‌های صورت گرفته ۳۴ نفر برای خدمت در سطوح مختلف مدیریتی شناسایی شده‌اند.

موحدی آزاد تصریح کرد: همچنین بر اساس دستورالعمل معرفی مفاخر قوه قضائیه دادسرای انتظامی قضات مأموریت پیدا کرد افرادی که از شاخص‌های خاص برخوردار هستند را شناسایی تا در هفته قوه قضائیه از آنان تجلیل شود.

وی با اشاره به بازرسی مستمر دادسرای انتظامی قضات در استان‌ها بیان کرد: بازرسی‌های این دادسرا در سه قالب بازرسی دوره‌ای، پنهان و موردی انجام می‌گیرد.

دادستان انتظامی قضات کشور افزود: در همین راستا هیئتی در قالب بازرسی‌های دوره‌ای در استان یزد مستقر شده که ماحصل آن تقدیر از عملکرد ۱۴ نفر از قضات استان است.

موحدی آزاد با بیان اینکه بیش از ۳۰ آیتم در انتخاب قضای نمونه مؤثر است، اظهار داشت: استفاده از فناوری اطلاعات، مجهز بودن به دانش روز، توجه به بحث اتقان آرا، صدور آرای مستند و مستدل، تکریم ارباب رجوع و توجه به دستورالعمل حفظ کرامت انسانی ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه، سلامت و نظم اداری، انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن از جمله آیتم‌های مؤثر در این ارزیابی است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.