۱۷۰ میلیون تومان برای برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت

سینما و تلویزیون > جشنواره
در ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران؛ سینماحقیقت که طی روزهای ۱۳ تا ۱۹ آبان‌ماه ، در شهر تهران برگزار خواهدشد، بیش از ۱۷۰ میلیون تومان جایزه نقدی به برگزیدگان بخش‌های «مسابقه ملی» و «مسابقه بین‌الملل» جشنواره اهدا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در بخش «مسابقه ملی» گرایش‌های موضوعی، ۱۲ جایزه ۵۰ میلیون ریالی درنظر گرفته شده که به ۱۲ مستندساز برگزیده گونه‌های مختلف مستند اجتماعی، دینی و آیینی، قوم‌شناسی، سیاسی، علمی، جنگ، تاریخی، ‌زیست محیطی، پرتره، ورزشی، خانواده و آزاد اهدا خواهد شد.

جوایز سه‌گانه ۵۰، ۶۰، ۷۵ میلیون ریالی جشنواره در سه زمینه بهترین فیلم کوتاه، بهترین فیلم نیمه بلند و بهترین فیلم بلند مستند نیز به طور اختصاصی به تهیه‌کنندگان بهترین فیلم‌های جشنواره اهدا خواهدشد.

ضمن اینکه پنج جایزه ۵۰ میلیون ریالی هم به بهترین پژوهش، تصویربرداری، نویسندگی یا نریشن، تدوین و صدابرداری یا صداگذاری تعلق خواهد گرفت.

در «بخش ویژه» جشنواره هم دو جایزه، هر یک به مبلغ ۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته ‌شده‌ که به مستندسازان آثار مرتبط با پاسداشت سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» و «بوم زیست خلیج فارس» تقدیم می‌شود.

در بخش «مسابقه بین‌الملل» نیز سه‌ جایزه ۵، ۷ و ۱۰ هزار یورویی به بهترین فیلم‌های کوتاه، نیمه‌بلند و بلند جشنواره تعلق می‌گیرد.

ضمن اینکه جوایز نقدی دیگری هم در قالب جایزه ویژه هیأت داوران، جایزه ویژه دبیر جشنواره و جوایز بخش نکوداشت‌ها و بزرگداشت‌ها درنظر گرفته شده که در آیین اختتامیه جشنواره به منتخبین تقدیم خواهدشد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.