۱۸۰۰ بی سواد در مشگین شهر شناسایی شد

مدیر آموزش و پرورش مشگین شهر از شناسایی هزار و ۸۰۰ نفر بی سواد و کم سواد در سطح این شهرستان خبر داد.
علی زالی صبح پنجشنبه در حاشیه همایش آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشگین شهر  تصریح کرد: برنامه ریزی برای باسواد کردن افراد بی سواد و کم سواد در مناطق مختلف شهرستان آغاز شده است.
به گفته مدیر آموزش و پرورش مشگین شهر با اجرای این برنامه ها بی سوادی تا سال آینده در این شهرستان ریشه کن خواهد شد و جشن با سوادی در مشگین شهر برگزار می شود.
وی با اشاره به سن افراد کم سواد و بی سواد در مشگین شهر ادامه داد: میانگین سنی افراد کم سواد و بی سواد در افراد شناسایی شده بالای ۵۰ سال بیشتر است اما ماموریت آموزش و پرورش باسواد کردن افراد تا سن ۴۹ سالگی است و وظیفه ای برای بی سوادان بالای ۵۰ سال ندارد.
زالی با اشاره به فعالیت ۴۳ آموزشیار در سطح منطقه مشگین شهر جهت ارتقاء سطح سواد مردم تصریح کرد: این آموزشیاران در سه منطقه مشگین شهر فعالیت می کنند و در صورتی که نیاز به جذب نیرو در منطقه وجود داشته باشد این افراد جذب آموزش و پرورش می شوند.
وی با اشاره به وظایف آموزشیاران در نهضت سواد آموزی افزود: آموزشیاران در مناطق محروم و روستایی که تعداد افراد بی سواد در آن مناطق شناسایی شده به انجام وظیفه می پردازند تا بی سوادی در منطقه ریشه کن شود.
مدیر آموزش و پرورش مشگین شهر در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال انحلال نهضت سواد آموزی متذکر شد: انحلال نهضت سواد آموزی باید از طریق مراجع ذیصلاح انجام شود اما به دلیل وجود افراد کم سواد و بی سواد فعلا نیازمند خدمات رسانی نهضت سواد آموزی هستیم.

منبع: هفت روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.