۱۸ ابزار شبکه برای اندروید

خیلی از کاربران، اسمارت‌فون و تبلت‌های اندروید را به دلیل فراوانی برنامه و کاربرد ابزار آنها خریداری می‌کند، ابزارهایی همانند network sniffers, SNMP MIB browsers, port scanners و غیره. البته باید در نظر داشته باشید که بعضی از این برنامه‌ها نیاز به یک اندروید روت شده دارند و روت کردن اندروید برای بسیاری از کاربران کار خطرناکی محسوب می‌شود (از لحاظ ذهنی) اما برای کسانی که می‌خواهند از چند ابزار قدرتمند برخوردار باشند ارزش‌دار است.

Fing

Fing یک برنامه برای تست Ping و شبکه است، تقریباً تمام دستورهایی که یک شبکه لازم دارد را در خود جای داده است که می‌توان از آن به سادگی استفاده کرد، این برنامه تنها دو نقطه ضعف دارد، یکی برای اجرای این برنامه نیاز به روت دارید و دوم اینکه بعضی مواقع این برنامه دچار قفل شدن گوشی شما می‌شود.

IP Calculator (IPv4 , IPv6)

IP Caculator ممکن است بهترین برنامه برای محاسبه IP نباشد اما به دلیل نمایش اطلاعات Subnetting و جزئیات DNS آدرس مورد نظر عملکرد خوبی نشان داده است، اگر به دنبال برنامه‌ای هم سطح این برنامه هستید، IP Networkd Caculator و Orbiting Pluto می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

IP Cam Viewer

برنامه‌ای برای مشاهده دوربین‌های امنیتی با استفاده از آدرس آی‌پی، که معمولاً برای ارتباط نیاز به وای‌فای دارد، متأسفانه ورژن مجانی آن تا چهار دوربین را پشتیبانی می‌کند و برای استفاده از ورژن Pro باید ۴$ پرداخت کنید.

Network Mapper

Network Mapper یکی از بهترین برنامه‌های اسکن شبکه می‌باشد اما دلیل مفید بودن آن نمایش دیوایس‌هایی است که از شبکه NAT استفاده می‌کنند. Network Mapper شامل داده‌های NIC می‌باشد که در جستجو کردن شبکه به شما کمک می‌کند، در نظر داشته باشید که برای اجرای این برنامه نیاز به روت دارید.

Screaming NetTools

Screaming NetTools جز بهترین ابزار ترکیبی شبکه می‌باشد که به طور کامل نیاز به روت ندارد، شما می‌توانید تقریباً از ۵۰% برنامه بدون نیاز به روت استفاده کنید اما ۵۰% باقی‌مانده بدون روت امکان‌پذیر نیست. نقطه ضعف این برنامه بر این است که آن بخشی که بدون روت جواب می‌دهد در بیشتر موارد دچار اختلال می‌شود و شما را مجبور به مجوز روت می‌کند.

SNMP Manager

نه Google Play و نه سایت‌های توسعه‌دهندگان هیچ کدام نیاز به روت برنامه SNMP Manager را بیان نکرده بودند. این برنامه شبکه وای‌فای شما را بررسی و نقشه شبکه را برای شما نمایش می‌دهد.

SNMP MIB Browser

این هم یکی از ابزارهای نظارت شبکه می‌باشد که نسبت به بقیه برنامه‌ها مزایای خاص خود را دارد. تنها مشکل اساسی این برنامه جستجو دستی MIB برای پیدا کردن OID می‌باشد. OID دستورات کد شبکه می‌باشد که با تغییر آنها تنظیمات دلخواه شما به دست خواهد آمد. در نظر داشته باشید که این برنامه نیاز به روت دارد و بر روی دیوایس Nexus 7 چه روت شده و نشده جواب نمی‌دهد.

SSH Tunnel

اگر از SSL-VPN یا IPSec VPN محروم هستید، SSH Tunnels تمام این مشکلات را برای شما حل کرده است. در نظر داشته باشید که این برنامه نیاز به روت دارد اما به شما اجاره Tunnel همانند بقیه برنامه‌ها می‌دهد. شما می‌توانید پورت یا آی‌پی خاص خود را تنظیم کنید و بدون تداخل شبکه با آدرس خود ارتباط برقرار کنید. اگر این برنامه برای شما بسیار حرفه‌ای به نظر می‌رسد در گوگل عبارت How to ssh tunnels را جستجو کنید. مطمئناً ارزش یادگیری دارد.

Wi-Fi Analyzer

Wi-Fi Analyzer یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حرفه‌ای‌ها می‌باشد، شما به وسیله این برنامه می‌توانید به راحتی قدرت آنتن‌دهی وای‌فای مورد نظر خود را بررسی کنید. البته استفاده از این برنامه را نمی‌توان مجاز دانست. بسیاری از کاربران برای اختلال در کانال ۱ الی ۶ بر روی باند ۲٫ ۴Ghz از این برنامه سوءاستفاده می‌کنند. باید در نظر داشته باشید که این کار خلاف قانون است و در صورت آشکار شدن پیگرد قانونی دارد.

VoIP Bandwidth Caculator

تنظیم پروفایل QoS به این معانست که شما با Stream کردن پهنای‌باند مطلع هستید. این برنامه در مکان‌های عمومی بسیار مفید است،‌ محل‌هایی که QoS جادوی سیاه محصوب می‌شود این برنامه می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند. مطمعن شوید که در هر تغییر VoIP تعداد آنها را بشمارید تا از جمع آنها برای تنظیم Stream استفاده کنید.

Google Authenticator

Google Authenticator یک برنامه امنیتی برای تایید حساب کاربری می‌باشد، در صورت نیاز به امنیت بیشتر در موقع ورود به حساب کاربری می‌توانید از این برنامه برای امنیت حساب خود استفاده کنید.

SplashID Safe

آیا شما پسوردهای زیادی دارید؟ اگر اینطور است حتماً برنامه SplashID Password امن‌ترین مکان برای نگهداری آن می‌باشد، این برنامه طوری طراحی شده است که اگر کسی تلاش برای ورود غیر مجاز کند هسته داده برنامه را قفل کرده و اجازه خروج اطلاعات را نمی‌دهد، البته باید در نظر بگیرید که برنامه‌های زیادی تحت نگهداری پسورد ارائه شده‌اند و همه مجانی اما امنیت آنها بسیار پایین است. این برنامه که قیمتی معادل ۱۰$ دارد می‌تواند از ۲۰۰۰ پسورد شما حمایت کند.

Daylight Zone

یک برنامه هواشناسی که مناطق روشن و تاریک زمین را به نمایش می‌گذارد، بیشترین کاربرد این برنامه برای کسانی است که می‌خواهند با فاصله‌های دور در اتباط باشند و در زمان مشخص تماس برقرار کنند، همانطور که اطلاع دارید روز ما در کشور دیگر شب می‌باشد.

Electrodroid

برنامه انحصاری اندروید برای آشنایی با پورت‌های الکترونیکی که با توجه به پیچیدگی‌ای که دارد، کار کردن با آن بسیار ساده و مفید است.

DLNA Server

DLNA یکی از برنامه‌های اشتراک‌گذاری مالتی‌مدیا می‌باشد. به وسیله این برنامه و یک تلویزیون که DLNA پشتیبانی می‌کند می‌توانید تصاویر را انتقال بدید. اما اگر از این نوع تلویزیون محروم هستید بهترین انتخاب شما استفاده از AppleTV AirPlay می‌باشد. به یک دلیل نا مربوط، شما برای استفاده از AirPkay حتماً باید یک اکانت بسازید.

ES File Explorer File Manager

اگر قبلاً از ES File Explorer File Manager استفاده می‌کردید، به شما پیشنهاد می‌شود یک نگاه دیگر به آن بیندازید. این برنامه طی یک سال گذشته تغییرات بسیار زیادی کرده است، تغییراتی همانند پشتیبانی از LAN-Based SMB Server مثل Dropbox، Skydrive و یا Bluetooth FTP و غیره. به غیر موارد ذکر شده شما همچنین می‌توانید عکس، ویدئو و فایل‌های پی‌دی‌اف را هم مشاهده کنید.

Bubble

برنامه‌ای بسیار ساده که تقریباً برای همه افراد مفید است، این برنامه برای موازی کردن سطح سنگ، راه‌آهن، دوربین، میز و غیره به کار می‌رود.

Google Nexus 7 Toolkit

روت کردن اندروید شامل تغییر در هسته توسعه‌دهندگان و نصب برنامه Superuser که به عنوان دروازه روت مربوط می‌شود. اما روت کردن هر دیوایس روش مخصوص خود را دارد، اما اگر از کاربران Nexus 7 هستید مطمئناً به وسیله برنامه Google Nexus 7 Toolkit می‌توانید اسمارت‌فون خود را به راحتی روت کنید.

لینک منبع:‌ infoworld.com

مطالب مرتبط

  • Jelly Bean یا اندروئید ۴٫۱ و سیستم صوتی تایپ آفلاین
  • نقد و برسی تخصصی یک اسمارت فون آندرویدی قدرتمند به نام Sony Ericsson Xperia Arc S
  • تبلت جدید ۷ اینچی Sprint ZTE
  • گوگل از مرورگر کروم برای آندروید رونمایی کرد
  • تبلت ۵ اینچی Lenovo لو رفت، اندروئید در جیب شما

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.