۱.۷ میلیارد اسمارتفون در سال ۲۰۱۷ در دستان کاربران آنلاین

با رشد روزافزون استفاده از اسمارتفون یا تلفن های هوشمند به خصوص در چین شاهد افزایش این محصول در سال ۲۰۱۷ تا یک میلیارد و هفتصد میلیون خواهیم بود.

موسسه پژوهشی تحلیلی Ovum  در آمار تازه منتشر شده خود نوشته ۶۶ درصد از تلفنهای هوشمند فروخته شده در بازار جهانی متعلق به بازار چین بوده است.
شیو پوتچا تحلیلگر این موسسه می گوید چین مرکز توسعه و فروش اسمارتفون در جهان است و با توجه به تغییر فتار مشتریان در خرید تلفن های هوشمند انتظار می رود این بازار رشد خود را همچنان ادامه دهد.

علی رغم ظهور اسمارتفونهای ۱۰۰ دلاری، مشکل بالا بودن قیمت اسمارتفونهای با کیفیت و با نام های معروف همچنان وجود دارد.فروشندگان عمده تراشه ها، بورد ها و چیپست های متعلق به اسمارتفون مانند mediatek  (تایوانی)و Qualcomm همچنان روی فاکتورهایی مانند قیمت و یا در دسترس بودن موثر هستند.

به گفته شیو پوتچا رقبای نوظهوری مانند هند و اندونزی، برزیل و روسیه می توانند شرکتهای چینی و تایوانی سازنده تراشه را تحت الشعاع خود قرار دهند. البته شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی مانند بایدو و علی بابا در چین قصد دارند خدمات خود روی اسمارتفونها را توسعه دهند و این موضوع نیز به رشد بازار کمک خواهد کرد. اغلب آنها از سیستم عامل آندروید بهره گرفته و سعی می کنند با قرار دادن آیکونهای خود، سرویسهای مورد نظر مشتریان را اختصاصی جلوه دهند.

سرویس هایی مانند خرید و فروش آنلاین، توسعه سرویس های کلود و رایانش ابری، ذخیره سازی دیتا؛ همگی روی رشد بازار اسمارتفون ها تاثیر داشته است.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.