۲۲ درصد قیمت تمام شده آب را از مشترکان دریافت می‌کنیم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشرو با اشاره به اینکه فقط ۲۲ درصد قیمت تمام شده آب را از مشترکان دریافت می‌کنیم، گفت: اگر بهای آب واقعی شود، میزان هدررفت کنترل و مصرف کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ راه‌های مقابله با کم آبی شب گذشته (۲۹ شهریورماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.   
 
حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه وضعیت آب کشور چگونه است، گفت: وضعیت بارش‌ها در کشور به مرحله بحران رسیده است به طوری که در سال آبی ۹۲ و ۹۳ در سطح کشور شاهد کاهش ۸ درصدی بارش هستیم.   
 
جانباز با اشاره به استمرار خشکسالی در کشور و کمبود منابع آب افزود: این مسائل چالش‌هایی را برای برخی از منابع آبی بوجود آورده است.   
 
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود میزان بارش‌ها در سال آبی ۹۴ نیز مانند ۹۳ و حتی کمتر باشد، ادامه داد: اگر الگوی مصرف مردم تهران تغییر نکند و مصرف به همین گونه باشد، در اواسط پاییز شرایط آب تهران از وضع زرد به قرمز تبدیل می‌شود.   
 
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به توزیع آب در کشور گفت: این مسئله موضوع اصلی نیست، زیرا بخشی از واردات در نقاطی از کشور حادث می‌شود که به آن نیازی نداریم.   
 
جانباز با اشاره به کمبود بارش‌ها و کمبود منابع آب اظهار داشت: متأسفانه پیش‌بینی سازمان هوا‌شناسی مبنی بر اینکه امسال حدود یک و نیم درجه افزایش متوسط دما را خواهیم داشت، به وقوع پیوست و این مسئله مزید بر علت شد.   
 
وی تصریح کرد: از پاییز سال گذشته جلسات مستمری را در مجموعه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار کردیم، به طوری که میزان منابع و مصرف جمیعت کشور به تفکیک شهر‌ها و روستا‌ها ارزیابی شد.
 
 ۵۷۰ شهر در مرحله تنش آب قرار دارند
 
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در سال ۹۳، ۵۷۰ شهر داشتیم که در مرحله تنش آبی قرار دارند، افزود: اگر تغییراتی داشته باشیم، بزودی خود را در سامانه آبرسانی شبکه توزیع نشان خواهد داد.   
 
 در هیچ یک از شهرهای کشور جیره بندی نداشتیم
 
جانباز با اشاره به اینکه به مردم قول داده بودیم تا جیره بندی در سطح کشور نداشته باشیم، گفتک با تلاش‌های شبانه روزی همکارانم در سرار کشور توانستیم به قول خود عمل کنیم.   
 
وی با اشاره به اینکه در هیچ یک از شهرهای کشور جیره بندی نداشتیم گفت: جیره بندی در وزارت نیرو به عنوان آخرین راهکار به حساب می‌آید.   
 
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به همکاری مردم در این زمینه گفت: با اطلاع رسانی مردم این تابستان سخت را سپری کردیم.   
 
 کرمان و اصفهان در وضعیت قرمز آبرسانی هستند
 
جانباز با اشاره به اینکه ۱۲ کلانشهر به طور خاص با توجه به جمعیت زیادشان مورد توجه ویژه قرار گرفتند ادامه داد: در حال حاضر کرمان و اصفهان کماکان در وضعیت قرمز آبرسانی قرار دارند، به طوری که شرایط آن‌ها از تهران نیز بد‌تر است، زیرا میزان تولید از میزان مصرف کمتر است.   
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر تهران در وضعیت زرد قرار دارد افزود: انتظار این است که در اواسط پاییز وضعیت آب تهران به قرمز برسد، مخصوصاً در سامانه‌های شرق تهران شاهد کمبود‌ آب خواهیم بود.
 
این خبر در حال تکمیل است…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.