۲۵۰۰ قبضه سلاح و ۵۰ خودروی پلیس افغانستان گم شد!

۱۹م دیماه ،

یک هیات هشت نفری که در ترکیب آن سه عضو مجلس سنای افغانستان بودند، گزارش داده است که بیش از ۲۵۰۰ قبضه سلاح و ۵۰ خودرو پلیس ولایت شرقی نورستان ناپدید شده است!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حافظ عبدالقیوم، رئیس کمیسیون قانونگذاری و مبارزه با فساد اداری مجلس سنا که در ترکیب این هیات به نورستان رفته بود، امروز (سه شنبه) در نشست علنی مجلس سنا این موضوع را بیان کرد.

این عضو مجلس سنا گفت: “ما به نورستان رفتیم و اطلاعات به دست آوردیم، تخمین زدیم که بین ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ قبضه سلاح پلیس گم شده است.”

به گفته این عضو مجلس سنا، از ۹۰ خودروی که در شش سال اخیر در اختیار پلیس نورستان قرار گرفته، ۵۰ عدد آنها گم شده است.

او افزود: “کاملا این احتمال وجود دارد که این (سلاح‌ها و خودروها) به دست مخالفان افتاده باشد و این احتمال هم وجود دارد که به دست اشخاص غیرمسئول افتاده باشد.”

سه عضو مجلس سنا اخیرا برای بررسی وضعیت ولایت ناآرام نورستان در ترکیب این هیات به این ولایت سفر کرده بودند و امروز گزارش بررسی‌های خود را به مجلس سنا ارائه کردند.

گزارش این هیات خشم سناتورها را برانگیخت و آنها نسبت به موجودیت فساد در نهادهای پلیس نورستان ابراز نگرانی کردند.

رئیس کمیسیون قانونگذاری و مبارزه با فساد اداری مجلس گفت: “دولت باید در این مورد تحقیقات کند و مشخص کند که این (سلاح‌ها و وسایط) کجا است؟”

او افزود: “من شخصا این موضوع را در گفت‌و‌گو با وزیر داخله (کشور) مطرح کرده‌ام و گفته‌ام که مسئولان و ماموران شما در آن جا فاسد می باشند و در برابر آنها باید تصمیم جدی گرفته شود.”

اما صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت به بی‌بی‌سی گفت که ناپدید شدن سلاح‌ها و خودروهای پلیس نورستان را تایید نمی‌کند، اما تاکید کرد که این وزارت گزارش هیات مجلس سنا را به صورت جدی بررسی خواهد کرد.

نورستان از جلمه ولایت‌های شرقی افغانستان است که شبه‌نظامیان وابسته به گروه طالبان بر بخش‌هایی از آن کنترل دارند.

ناظران به این باورند که اگر جنگ افزارها و خودروهای ناپدید شده پلیس که هیات مجلس سنا به آن اشاره می‌کنند، به دست شورشیان افتاده باشد، وضعیت امنیتی نورستان بدتر خواهد شد.

هم‌چنین اگر این گزارش درست باشد، توانایی نیروهای امنیتی برای حفاظت از جنگ افزارها و وسایط این نیروها که در ظرف ۱۰ سال قبل از محل کمک‌های خارجی تهیه شده هم زیر سوال خواهد رفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.