۲۶ روز پس از ربوده شدن ایرانیان در لیبی/ وعده رئیس مجلس لیبی: به زودی آزاد خواهند شد

به گزارش خبرآنلاین، هیات مذکور بنابر دعوت هلال احمر لیبی و از طریق هوایی وارد فرودگاه بنغازی شده بودند.  آنها به صورت کاملا رسمی و با روادید از قبل تهیه شده به عنوان میهمان جمعیت هلال احمر لیبی وارد کشور شدند. این دعوت به خاطر تشکر از تلاش‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در انقلاب ۱۷ فوریه لیبی و کمک‌های بسیار ارزشمند به مردم مسلمان این کشور از جمله ارسال دارو، تجهیزات پزشکی و درمان مجروحین و مصدومین انقلاب بوده است. (اینجا) اسامی این گروگان​ها را اینجا بخوانید.

اگرچه شایعاتی دال بر بازجویی این افراد به دلیل شائبه «انتشار مذهب تشیع در لیبی» از سوی این افراد مطرح شده بود اما دو روز بعد عبدالحمید المدنی، رییس جمعیت هلال احمر لیبی در بنغازی اعلام کرد که افراد مسلحی که هفت تن از کارمندان هلال احمر ایران را به گروگان گرفته بودندآن‌ها را آزاد خواهند کرد. (اینجا).

اما این وعده محقق نشد و صالحی در تماسی با همتای لیبیایی خود پیگیر این موضوع شد. همچنین حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه در جریان سفر به لیبی با مقامات این کشور درباره آزادی ایرانیان ربوده شده در این کشور رایزنی کرد. (اینجا) او در گفت​وگویی با خبرآنلاین نیز به تشریح آخرین اخبار از پیگیری‌های وضعیت ایرانیان ربوده شده در لیبی پرداخت.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز، در گفت‌و‌گویی تلفنی با همتای لیبیایی خود از آمادگی ایران برای بازسازی لیبی سخن گفت و با اشاره به حادثه ربوده شدن جمعی از کارکنان هلال احمر کشورمان در لیبی که به دعوت هلال احمر به آن کشور سفر کرده بودند، خواستار کمک مسئولین این کشور برای آزادی هر چه سریع‌تر افراد ربوده شده گردید و افزود: دولت و ملت ایران با حساسیت و نگرانی اخبار مربوط به این حادثه را پیگیری کرده و امیدوار است با اقدام دولت لیبی افراد ربوده شده هر چه زودتر به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

محمد یوسف المقریف رئیس مجلس لیبی نیز با ابراز تاسف شدید از حادثه ربوده شدن جمعی از کارکنان هلال احمر ایران در لیبی گفت: شخصا این موضوع را پیگیری کرده و به زودی شاهد اخبار خوشحال کننده در این زمینه خواهیم بود.  دولت لیبی تمامی تمهیدات لازم را برای آزادی سریع‌تر اتباع ایرانی اندیشیده و با حساسیت این موضوع را پیگیری کرده است.

به گفته وی، همه این افراد سالم بوده و به زودی آزاد خواهند شد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.