۲۸۰ هزار پیشنهاد و شکایت در سامانه بازرسی وزارت مردم ثبت شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۶ ماه گذشته ۲۸۰ هزار مورد شکایت، پیشنهاد و انتقاد از طریق سامانه بازرسی وزارت مردم و سامانه سامد به وزارت کار ارجاع شده است.

۲۸۰ هزار پیشنهاد و شکایت در سامانه بازرسی وزارت مردم ثبت شده است

به گزارش ممتاز نیوز، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم رونمایی از سامانه «ارزیابی مدیران توسط کارمندان» گفت: همچنین سامانه سوت‌زنی برای گزارش  فساد نیز در روزهای گذشته در وزارت مردم راه‌اندازی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۵۰ درصد فعالیت‌های وزارتخانه را مدیران میانی و رده‌پایین انجام می‌‌دهند و انتخاب مدیران، ۸۰ درصد وابسته به ارزیابی‌های انجام شده است که بخشی از این ارزیابی در هنگام انتخاب مدیران و بخشی نیز بعد از انتصاب مدیران انجام می‌شود‌ بنابراین کسی که به سمت مدیریت منصوب می‌شود، بلافاصله ارزیابی عملکردشان آغاز می‌شود.

عبدالملکی اضافه کرد: بازرسی و نظارت از عملکرد مدیران به هیچ ‌وجه از قبل اعلام نمی‌شود و دفتربازرسی، ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات وزارت کار در هر زمان می‌تواند بر عملکرد مدیران و کارمندان نظارت کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای انتصاب مدیران جدید در وزارت مردم ۳ هزار و ۵۰۰ نفر را ارزیابی کردیم و از بین آنها ۴۰۰ نفر تاکنون انتخاب شده و در پست‌های مدیریتی قرار گرفتند و بعد از انتصاب، ارزیابی عملکرد آنها بلافاصله شروع می‌ شود.

عبدالملکی بیان کرد: پست‌ها، امانت‌هایی از جانب ۸۵ میلیون ایرانی است که در اختیار ما قرار گرفته است‌ متأسفانه برخی از جریانات سیاسی می‌گفتند فلان شخص را به عنوان مدیر منصوب کنید، در حالی که به آنها گفتیم باید ارزیابی انجام شود و کسانی که در ارزیابی موفق می‌شوند، منصوب خواهند شد.

وی گفت: یکی از معیارهای ارزیابی مدیران، کارمندان تحت امر هستند که آنها هم از طریق سامانه ارزیابی مدیران به ارائه نظرات و انتقادات می‌پردازند.

عبدالملکی تأکید کرد: در قالب نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم در دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد، گزارش شد که ۱۰ هزار شکایت از طریق سامانه وزارتخانه ثبت شده است.

وی گفت: ۲۶۰ هزار درخواست و شکایت از طریق سامانه سامد ریاست‌ جمهوری به وزارتخانه ارجاع شده و در مجموع ۲۸۰ هزار مورد شکایت، پیشنهاد و انتقاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع شده است.

عبدالملکی تأکید کرد: در حوزه بازرسی قرار نیست از پیش اطلاع‌‌رسانی انجام شود بلکه باید به صورت آنی و بدون برنامه‌ریزی، نظارت و بازرسی انجام شود و کارمندان و مدیران موظف هستند با بخش نظارت و ارزیابی همکاری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب «مهری طالبی دارستانی» به عنوان مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت کار اظهار کرد: انصافاً وی مجاهدانه در این حوزه کار کرده‌اند و غیر از مسئولیت‌هایی که داشته‌اند سال‌ها مطالبه‌گر مشکلات مردم بوده‌اند و ما وی را فردی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی میدانیم.

وی تصریح کرد: انتصاب وی باعث برکات زیادی شد و حوزه ارزیابی عملکرد وزارتخانه به معنای واقعی متحول شده و حضور وی در همین مدت کوتاه منشأ خیر و اثرات مثبت بوده است.بحمدلله این حوزه، عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است.

انتهای پیام/

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.