۲ بیمار مبتلا به وبا در مرز عراق شناسایی شدند

ممتاز نیوز: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: با توجه به شیوع بیماری وبا در عراق تاکنون ۲۰۰ فرد مبتلا به این بیماری در این کشور شناسایی شده‌اند که ۲ نفر آنها بر اثر این بیماری فوت کردند. در کشور ما نیز تمام مرزها با عراق تحت کنترل است و تاکنون ۲ بیمار مبتلا به وبا در مرز عراق شناسایی شده‌اند.

محمد مهدی گویا در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: در مورد مسئله شیوع وبا در کشور عراق به طور مداوم با مسئولان سازمان بهداشت جهانی در ارتباط هستیم و با توجه به آماده باش اعلام شده به مراکز بهداشتی و درمانی تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود این بیماری به کشور در حال انجام است.

وی گفت: نیروهای بهداشتی در تمام مرزهای ایران با عراق در استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان مستقر هستند و ورود هر فرد مشکوک را تحت کنترل قرار می‌دهند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: تاکنون وزارت بهداشت عراق ابتلای ۲۰۰ نفر به این بیماری را در این کشور اعلام کرده که ۲ نفر آنها فوت کرده‌اند، نیروهای بهداشت مرزی ایران نیز تاکنون ۲ فردمبتلا به وبا را در مرز ایران با عراق هنگام ورودبه کشور شناسایی کرده اندکه اقدامات لازم برای درمان این افراد و پیشگیری از ورود این بیماری در کشور انجام شده است.

وی گفت: تاکنون هیچ موردی از این بیماری در کشور گزارش نشده است و از مردم می‌خواهیم هشدارهای بهداشتی را برای پیشگیری از این بیماری مانند رعایت بهداشت فردی از جمله شستن دستها قبل از غذا خوردن و بعد از دستشویی،شستن دستها با آب و صابون قبل از غذا خوردن و پرهیز از مضرف آبهای مشکوک و شست و شوی و ضد عفونی کردن سبزی‌ها رعایت کنند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.