۲ فیلم ایرانی به جشنواره سوئدی دعوت شدند

جشنواره بین‌المللی فیلم «باف» در کشور سوئد میزبان دو فیلم از سینمای ایران در دوره جدید خواهد بود.

۲ فیلم ایرانی به جشنواره سوئدی دعوت شدند

به گزارش ممتاز نیوز، فیلم «بچه‌گرگ‌های دره سیب» به کارگردانی فریدون نجفی و تهیه کنندگی مجید برزگر و «سیارک» از مهدی حسینوند علیپور در بخش پانورامای کودک سی و نهمین جشنواره فیلم باف درمالموی سوئد به نمایش درمی‌آیند. 

«بچه گرگ‌های دره سیب» که در منطقه کوهرنگ و لوکیشن‌های چهار محال و بختیاری فیلمبرداری شده است داستان آشو، پسر بچه یازده ساله‌ی بختیاری است که پدرش به جرم قتل فراری ست، برای نجات جانش از تهدید طایفه و خانواده مقتول، مجبور می‌شود با ترک روستای خود و با پوشیدن لباس دخترانه، سفر پرماجرایی را آغاز کند. او در  انتهای این سفر با حقایق جدیدی درباره مادرش-که گفته شده بود مرده است-  و بی گناهی پدرش رو به رو می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم «سیارک» نیز  آمده است:‌ «ابراهیم دوازده سال دارد. او با مادر و پنج برادر و خواهرِ قد و نیم قدَش در دو اتاق کوچکِ تو در تو، در منطقه‌ای کویری و دور از روستا زندگی می‌کند. مادرِ ابراهیم دلش روشن است که روزی پسرِ بزرگ و شوهرش که دو سال پیش برای کار رفته‌اند و هرگز برنگشته‌اند، برمی‌گردند و بار سنگینِ زندگی از روی دوشِ ابراهیم برداشته می‌شود…»

سی و نهمین جشنواره فیلم باف‌ از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۲٨ اسفند ۱۴۰۰ تا ۵ فروردین۱۴۰۱) در شهر مالمو کشور سوئد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.