۳۰۰ کارگر کارخانه عقاب افشان بیکار شدند

ایلنا: دبیر خانه کارگر سمنان اعلام کرد: ۳۰۰ کارگر کارخانه عقاب افشان تولید کننده اتوبوس اسکانیا بیکار شده‌اند.

حبیب الله محقق با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارخانه عقاب افشان تولید کننده اتوبوسهای عقاب (اسکانیا) به دلیل واردات گسترده اتوبوس‌های ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت چینی و همچنین ناتوانی در تهیه مواد اولیه تولید و قطعاتی که از کشور سوئیس تامین می‌شد، ناچار شده است ۳۰۰ کارگر خود را از ابتدای امسال به مرور با اتمام قرارداد کاری‌شان تعدیل کند.

او افزود: همچنین این واحد تولیدی برای کاهش مشکلات مالی اضافه کاری و نهار و شام و سرویس ایاب و ذهاب کارگران رسمی را نیز کاهش داده‌ است و با تعطیل کردن کارگران از روز چهارشنبه تا صبح روز شنبه بنحوی سعی در کاهش مشکلات مالی خود دارند.

محقق عمده‌ترین مشکل این کارخانه را واردات اتوبوسهای ارزان قیمت چینی عنوان کرد و گفت: این اتوبوس‌ها با کارایی بسیار پایین و با قیمت ۶۰ میلیون تومان در مقایسه با اتوبوسهای اسکانیا که مجهز به امکانات استاندارد روز دنیا است وارد بازار فروش خودرو شده است.

او با بیان اینکه کارخانه عقاب افشان معوقات بیمه‌ای خود را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده است عنوان کرد: هم اکنون۳۰۰ کارگر بیکارشده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار وتامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

این فعال کارگری در خاتمه عمده مشکلات این واحد تولیدی را علاوه بر واردات مواد اولیه، مشکلات نقدینگی و بانکی عنوان کرد و افزود: ادامه روند کنونی و عدم حمایت دولت از بخش خصوصی باعث تعطیلی این کارخانه خواهد شد.


دنیای خودرو

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. زهرانام شما...:

    شما اول درست متن رو بخون .کجا گفته اسکانیا چینیه 😑گفتن اتوبوس ارزان قیمت چینی واردشده

  2. ناشناس:

    اسکانیا چینیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اگه چینیه پس چرا قطعاتش از سوئیس تامین میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    شما اول برو یاد بگیر اسکانیا مال کجاست بعد بیا خبر بنویس.
    تورو خدا ببین با کیا شدیم ۸۵ میلیون نفر.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.