۳۵ کشته و زخمی در شورش زندانی در اکوادور

شورش در یکی از زندان های اکوادور ۱۵ کشته و حداقل ۲۰ مجروح برجای گذاشت.

۳۵ کشته و زخمی در شورش زندانی در اکوادور

به گزارش ممتاز نیوز، تارنمای شبکه خبری الجزیره انگلیسی با انتشار این خبر نوشت: به گفته مقامات اکوادور، روز گذشته به وقت محلی شورش در زندان  شهر « لاتاکونگا » (Latacunga) واقع در استان «کوتوپاکسی» (Cotopaxi) تاکنون ۱۵ کشته و ۲۰ مجروح برجای گذاشته است.

بنابراین گزارش این حادثه در که در مرکز این کشور و در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب کیوتو پایتخت اکوادور رو خداده تاکنون ۱۴ نفر از مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.

«اوسوالدو کورونل» (Oswaldo Coronel) فرماندار استان کوتوپاکسی دریک کنفرانس خبری گفت که شورش تحت کنترل  و امنیت به این زندان بازگشته است.

آمار ۴۰۰کشته در زندان های اکوادور

الجزیره انگلیسی در ادامه گزارش داد:  از فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون بیش از ۴۰۰ زندانی درپی شورش در زندان های اکوادور کشته شدند؛ درهمین حال کمیسیون حقوق بشر امور آمریکای جنوبی نیز اعلام کرده اکوادور هیچ گونه سیاست جامعی بر سیستم زندان های خود ندارند و زندانیان ناگزیر به تحمل شرایط خطرناک و پرازدحام هستند.

این گزارش می افزاید: حدود  ۳۳هزار و ۵۰۰ زندانی در زندان های اکوادور در بازداشت به سر می برند که این میزان حدود ۱۲ درصد بیشتر ازحد ظرفیت زندان ها دراین کشور است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.