۳۶۹۱ نفر در دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان استخدام می شوند

۲۵م دیماه ،

معاون حقوقی امور مجلس و استان های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری گفت: در راستای اجرای طرح استخدامی مهرآفرین سه هزار و ۶۹۱ نفر در دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان استخدام می شوند.

 عبدالعلی تاجی ظهر یکشنبه در جلسه توجیهی طرح مهرآفرین در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت:در راستای اجرای طرح استخدامی مهرآفرین بیش از ۱۰۰ هزار نفر به استخدام دستگاه های اجرایی استان های مختلف کشور درمی آیند که از این میزان مجوز استخدام سه هزار و ۶۹۱ نفر برای سیستان و بلوچستان صادر شده است.

وی با اشاره به وضعیت نیروهای انسانی قبل و بعد از دولت نهم و دهم گفت: دولت در یک کار بزرگ و انقلابی در چارچوب اختیارات حاصل از قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه مصوبه ای را فراهم آورد که زمینه جذب نیروهای مورد نیاز استان ها با تفویض اختیار به استانداران سراسر کشور به عنوان طرح مهر آفرین تصویب شد.

وی افزود: متاسفانه حجم وسیعی از دانش آموختگان دانشگاه های سراسر کشور بیکار بودند و ناامیدی این قشر را فراگرفته بود که با اجرای طرح مهرآفرین زمینه جذب این دانش آموختگان در سیستم اداری فراهم می گردد و شمار جوانان تحصیلکرده جویای کار به حداقل می رسد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری سیاست کلی نظام اداری ایران را تمرکز گرا عنوان کرد و بیان داشت: یکی از ویژگی های طرح مهر آفرین شکسته شدن تمرکزگرایی و تفویض اختیار است زیرا در راستای اجرای طرح مهرآفرین همه مراحل استخدام نیروی انسانی اعم از گزینش، آزمون و نظارت بر اجرای آن برعهده استانداری ها خواهد بود.

وی گفت: در آزمون استخدامی طرح مهرآفرین طراحی سوالات برعهده استانداری ها می باشد و کسب ۶۰ درصد نمره این آزمون ملاک پذیرش فرد در این طرح خواهد بود.

وی افزود: پایین ترین سن مجاز برای حضور در طرح مهرآفرین ۲۰ سال و بالاترین سن ۴۵ سال است و اشخاص با تحصیلات فوق دیپلم به بالا می توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و اولویت استخدام نیز با اشخاص بومی هر استان است.

تاجی اظهار داشت: ۲۵ درصد از سهمیه استخدامی دستگاه های اجرایی نیز متعلق به فرزندان شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان خواهد بود.

حامد علی مبارکی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان تا پایان دی ماه جاری باید سهمیه خود برای جذب نیروی انسانی را اعلام کنند تا زمینه برگزاری این آزمون تا پایان سالجاری فراهم شود.

بازگشت به صفحه استخدام استانداری همه استان ها – خبرها به روز

منبع مهر


استخدام
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.