۳۸۹۰راننده محروم از رانندگی/ احضار رانندگانی که از شانه خاکی تردد کنند

سردار اسکندر مومنی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت:در تابستان امسال ۸۸۶ راننده از رانندگی محروم شدند و در عین حال سه هزار و ۸۹۰ راننده نیز در آستانه محرومیت از رانندگی قرار دارند .
وی به تعطیلات پایان هفته اشاره کرد و گفت: بر این اساس تمهیدات ویژه‌ای برای روز پنجشنبه خصوصا در استان و شهر قم و اطراف مسجد جمکران پیش‌بینی شده است. از سوی دیگر با توجه به محدود بودن ظرفیت معابر تاکید می‌کنیم در تعطیلات پایان هفته برای سفر به استان‌های شمالی حتما دو تا سه برابر زمان سفر را در نظر بگیرند.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش حجم تصادفات در خردادماه به دلیل افزایش سفرها گفت: عدم توجه به جلو و سرعت و سبقت غیرمجاز بیشترین علل وقوع تصادفات در فصل تابستان است که ریشه همه آنها شتاب و عجله است لذا توصیه می کنیم که رانندگان حتما این موارد را مدنظر داشته باشند.

تخلفات رانندگان در تابستان
وی تاکید کرد:رانندگانی که انحراف به چپ و راست داشته باشند ضمن اعمال قانون و دریافت نمره منفی، احضار شده و به شدت به دلیل انسداد مسیر با آنها برخورد می‌شود.
وی سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ را جزو بیشترین تخلفات رانندگان در تابستان امسال عنوان کرد و گفت: برابر تدابیر ابلاغی برخورد با هشت تخلف عمده در تابستان امسال شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها، توقف دوبله و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، حرکت در پیاده‌رو و عبور از چراغ قرمز در دستور کار ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی قرار دارد.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در روزهای تعطیل تابستان میزان سبقت و انحراف به چپ و راست و تردد در شانه خاکی افزایش می‌یابد به ایسنا گفت: بر این اساس ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی خصوصا در ایام تعطیلات آتی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها شامل تیم‌های کنترل محسوس و نامحسوس، دوربین‌های نظارتی و بازرسان نامحسوس ضمن برخورد با این دسته از رانندگان متخلف و اختصاص نمره منفی به آنها به دلیل انجام تخلفات حادثه ساز و سد معبر نسبت به احضار آنها اقدام می‌کنند.
وی تاکید کرد: این دسته از رانندگان بدانند اگر در صحنه به دلیل حجم ترافیک امکان برخورد با آنها وجود نداشته است قطعا پس از پایان تعطیلات نسبت به احضار آنها و برخورد قانونی با این افراد اقدام خواهد شد.
۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.