۳ دستگاه مسئول بهبود معیشت مردم اعلام شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری، معاونت برنامه‌ریزی، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را به‌عنوان سه دستگاه اقتصادی مسئول بهبود وضعیت معیشت مردم معرفی کرد

خبراقتصادی:به گزارش معاونت برنامه ریزی، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت ‌راهبردی رئیس‌جمهور، در مراسمی که به‌مناسبت هفته دولت و آیین تودیع مرادی معاون سابق برنامه ریزی با مسئولان و حضور کارکنان این معاونت برگزار شد، گفت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی به‌عنوان سه دستگاه اقتصادی مسئول بهبود وضعیت معیشت مردم می باشند و همراه و هماهنگ با هم اهداف اقتصادی دولت را دنبال خواهند کرد.

نوبخت با تأکید بر ادغام دو معاونت‌ برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و توسعه نیروی انسانی برای روزآمد،کارآمد و نافذ کردن توان کارشناسی دولت افزود: هدف راهبردی معاونت، توسعه کشور و هدف کوتاه‌مدت آن بهبود وضعیت معیشت مردم است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به سند چشم‌انداز و تأکید مقام معظم رهبری در تدوین الگوی توسعه بومی با توجه به توان کارشناسی معاونت در تدوین برنامه‌های توسعه، نظارت بر اجرای برنامه از سوی دستگاه‌های اجرایی را مهم‌ترین وظیفه فعلی معاونت دانست و افزود: گزارش نظارتی و عملکرد دستگاه‌ها آذرماه همراه با لایحه بودجه ۹۳ از سوی رئیس‌‌جمهور به مجلس شورای اسلامی ارایه خواهد شد.

نوبخت تدوین برنامه ششم توسعه را وظیفه بعدی این معاونت در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز عنوان و تأکید کرد: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در قالب یک برنامه منظم، برنامه ششم توسعه را در وقت قانونی تهیه و به مجلس ارایه خواهد کرد.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم ارایه راهکار منطقی برای جبران کاهش درآمدها دربودجه ۹۲ گفت: گزارش عملکرد بودجه پنج ماه قبل حاکی از عدم تحقق بخشی از درآمدهای دولت است.

وی انضباط بودجه‌ای را راه‌حلی برای جلوگیری از کسری بودجه دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت تورم ۴۴ درصدی و رشد اقتصادی منفی محصول عدم انضباط بودجه‌ای در سال‌های‌گذشته است.

نوبخت در پایان افزایش قیمت ارز و سیاست‌های انبساطی برای جبران کسری بودجه را سبب ایجاد شرایط رکود تورمی دانست و تأکید کرد: برای تحقق وعده دولت درخصوص  بهبود شرایط معیشت مردم کارشناسان معاونت باید جهت کاهش هزینه‌ها تدبیر کنند.

بهروز مرادی، معاون سابق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نیز در این مراسم ضمن تبریک انتصاب آقای نوبخت گفت: هیچ‌یک از دستگاه‌های ملی و استانی، مطالباتی از دولت دهم ندارند و تمام تکالیف قانونی دولت انجام شده است.

وی اظهار داشت: سال قبل به‌جهت تشدید تحریم‌ها و محدودیت منابع سال سختی را پشت سر گذاشتیم که البته این سختی‌ها با همکاری و درایت بدنه کارشناسی قوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور هموار شد.

در این مراسم همچنین رحیم ممبینی، معاون بودجه به‌نمایندگی از معاونین، مدیران و کارکنان معاونت ضمن تقدیر از خدمات مرادی و بیان این مطلب که آقای نوبخت چهره‌ای شاخص و مستقل در رابطه با مسایل توسعه‌ای و اقتصادی کشور می باشند، افزود: سند چشم‌انداز توسعه، سند بودجه‌های یک‌ساله و موضوعات فنی بسیاری از طریق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، پی‌گیری می‌شود که این خود نشان از جایگاه این معاونت در بخش توسعه‌ای کشور و تعامل با سایر قوا دارد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.