۳ دوره جذب دانشجوی پزشکی و داروسازی از بین لیسانسه‌ها

۳ دوره جذب دانشجوی پزشکی و داروسازی از بین لیسانسه‌ها

پورتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طبق مصوبه شورای عالی گسترش و برنامه‌ریزی کارشناس‌های علوم پایه در مقطع داروسازی عمومی و پزشکی عمومی جذب می‌شوند که تا کنون سه دوره در دانشگاه علوم پزشکی تهران جذب شده‌اند.

محمدعلی محققی در مورد پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس علوم پایه اظهار داشت: این یک طرح فرعی است که دانشگاه علوم پزشکی تهران آن را اجرا کرده و تاکنون سه دوره دانشجو پذیرش کرده است و برای دوره چهارم برنامه‌ریزی می‌کند.

وی افزود: در دنیا این رویه مرسوم نیست و مراکز محدودی به این شیوه دانشجو می‌پذیرند. به طوری که ورودی آسان گرفته می‌شود تا افراد وارد شوند و تعالیم‌ عمومی را فرا گیرند بعد گرایش‌ها مشخص می‌شود و بعد بسته به استعداد‌ها و رتبه‌های علمی فرد می‌تواند به رشته‌های مورد علاقه ورود پیدا کنند.

به گفته معاون آموزشی وزیر بهداشت در نظام آموزشی ما بحث پذیرش از کنکور سراسری اصل است و شورای عالی برنامه‌ریزی به عنوان یک تجربه پذیرش از مقطع لیسانس‌های علوم پایه‌‌ها را تصویب کرده که از کارشناسی برخی رشته‌های علوم پایه به داروسازی عمومی و پزشکی عمومی دانشجو پذیرش می‌شود.

جذب دانشجوی پزشکی

 

جذب دانشجوی داروسازی

 

لیسانسه‌

 

پزشکی

 

داروسازی


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.