۴۰۰ هزار تن سنگ آهن ایرانی روی رینگ صادراتی

رقابت نفس گیر تجار در تالار کیش؛

خبرگزاری پانا: کارخانه گل‌گهر ۲ و ۴ چهارشنبه هفته جاری اقدام به عرضه ۴۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی در تالار صادراتی بورس کالا می کند که به گفته کارگزار عرضه کننده، این محموله به طور قطع با استقبال و رقابت خریداران روبه رو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از بورس، این محموله ۴۰۰ هزار تنی با عیار ۶۰ درصد و شامل ۴۵ درصد ریز دانه و ۵۵ درصد درشت‌دانه است که خریدار باید در محل کارخانه یعنی گل‌گهر سیرجان آن را به صورت هشت محموله ۵۰ هزار تنی تحویل بگیرد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه در خصوص این عرضه به خبرنگار سنا گفت: تالار صادراتی بورس کالا چهارشنبه این هفته شاهد عرضه ۴۰۰ هزار تن سنگ آهن عیار ۶۰ درصد است که به طور قطع حاضران تالار نقره‌ای رقابت تجار برای خرید یک جای این محموله را مشاهده خواهند کرد.

محمد حسن کمال آبادی افزود: آخرین عرضه کارخانه گل گهر اواخر سال گذشته با عرضه ۷۰۰ هزار تن بود که تحویل آن محموله به دلیل حجم بالا، حدود ۶ ماه طول کشید ، این کارخانه پس از معامله موفق قبلی این هفته نیز به بورس می آید. البته این کارخانه در شهریور ماه نیز می توانست محصول خود را روانه تالار کیش کند اما به دلیل نوسان بیش از حد قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی، این عرضه را به مهرماه موکول کرد.
 

وی درباره قیمت عرضه این هفته سنگ آهن اظهار داشت: قیمت پایه ۱۱۷ دلار تعیین شده که تسویه معامله با نرخ دلار مرجع ( هزار و ۲۲۶ تومان) انجام خواهد شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.