۴۴ فوتی و خسارت ۴۰۰۰ میلیارد تومانی در سیل اخیر استان تهران/بهسازی مناطق سیل زده امام‌زاده داوود منوط به تخریب ساخت‌و سازهای اطراف رودخانه

استاندار تهران از فوت ۴۴ نفر و خسارت ۴۰۰۰ میلیارد تومانی در کل استان تهران ناشی از سیل اخیر خبر داد.

۴۴ فوتی و خسارت ۴۰۰۰ میلیارد تومانی در سیل اخیر استان تهران/بهسازی مناطق سیل زده امام‌زاده داوود منوط به تخریب ساخت‌و سازهای اطراف رودخانه

به گزارش ممتاز نیوز، محسن منصوری در خصوص آمار تلفات و میزان خسارت سیل در استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در مجموع در کل استان تهران ۴۴ نفر جان خود را بر اثر وقوع سیل از دست دادند که بیشترین آمار در امام زاده داوود با فوت ۲۳ نفر بوده است. البته این آمار هنوز قطعی نیست چرا که بررسی مجددی در حال انجام است که ممکن است این آمار را تغییر دهد.

استاندار تهران افزود: در فیروزکوه نیز آمار قطعی فوت ۱۵ نفر ناشی از سیل است که به خانواده همه جانباختگان تسلیت می گویم. فرایند خدمت رسانی همچنان ادامه دارد و بازسازی و بهسازی منطقه آغاز شده است ولی در امام‌زاده داوود اقدام عملی نداریم چرا که عملیات امداد و نجات و جمع آوری گل و لای تمام شده، اما بسیاری از مغازه‌ها در بستر و حریم رودخانه ساخته شده‌اند.

وی افزود: تمامی مغازه‌هایی که در بستر و حریم رودخانه ساخته شده باید تخریب شود. مقام قضایی به این مسئله ورود پیدا کرده و دستور تخریب را داده است. لذا باید در کوتاه ترین زمان ممکن بستر رودخانه آزاد شود و با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد قانونی صورت بگیرد. در این میان برخی افراد متصرف هستند و زمین های دولت را تصرف کرده اند و برخی مجوزهای قانونی اخذ کردند که خسارت های آن ها باید جبران و حتی اگر نیاز است جابه جایی هایی صورت بگیرد.

موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز محدوده امام زاده داوود حل می‌شود

منصوری تأکید کرد: در مورد سیل وظایف تک تک دستگاه های مرتبط مشخص شده به شکلی که آزادسازی بستر رودخانه را باید آب منطقه ای دنبال کند. مصمم هستیم موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز محدوده امام زاده داوود را حل کنیم ولی این کار با روش و آداب خودش صورت خواهد گرفت یعنی از انجام اقدامات چکشی خودداری خواهیم کرد تا این موضوع به بهترین شکل ممکن حل و فصل شود. البته ما در دربند، درکه و جاجرود نیز مسائل مشابهی داریم ولی تجربه نشان داده هر کجا ایستاده ایم و اعمال قانون کرده ایم در وقوع حوادث، خسارت های کمتری دیده ایم. همانند دماوند که در سیل اخیر کمترین تلفات را داشت چرا که اخیرا برخوردی با ساخت و سازهای غیرمجاز در آنجا انجام شده بود.

استاندار تهران در خصوص میزان خسارت های وارد شده در این سیل گفت: برآوردهای اولیه نشان می دهد مجموعا در کل استان تهران خسارت در حوزه های مختلف همچون زیرساخت ها، منازل مردم و… حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان بود که البته در حال تکمیل است؛ ولی بخشی از این خسارت ها جنبه فوریت دارد و هر چه زودتر باید کار آغاز شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.