۴ میلیارد دلار برای تحویل گرفتن دیکتاتور مصر

معاون رهبر گروه اخوان المسلمون مصر از پیشنهاد چهار میلیارد دلاری عربستان به مصر برای تحویل گرفتن حسنی مبارک دیکتاتور پیشین این کشور پرده برداشت.
به گزارش  روزنامه المصری الیوم، خیرت الشاطر در نشستی در حاشیه ضیافت شامی با حضور ۳۰۰ نفر از خانواده های سرشناس منطقه عرب ابومساعد حلوان گفت: رژیم سابق به مصریها ظلم کرد و ثروت های آنها را چپاول و در ارایه خدمات بهداشتی و آموزشی سستی به خرج داد.

وی گفت: ۴۰ درصد شهروندان مصری زیر خط فقر به سر می برند.

الشاطر بر تلاش اخوان المسلمون برای برخورداری هریک از شهروندان مصری از مسکن مناسب و آب بهداشتی و سالم تاکید کرد.

الشاطر درپاسخ به سوال یکی از حاضران درخصوص اخباری مبنی بر تلاش عربستان برای تحویل گرفتن مبارک گفت: عربستان درمقابل تحویل گرفتن رئیس جمهور سابق پرداخت چهار میلیارد دلار را پیشنهاد کرده است.

وی گفت: ۳۲ خانواده مرتبط با رژیم سابق به طور سازمان یافته مصر را غارت کرده اند.

این خبر درحالی منتشر می شود که عربستان سعودی در تلاش برای باج خواهی و مصادره انقلاب مردمی مصر یک میلیارد دلار پول در اختیار این کشور قرار داد.

حمایت مالی عربستان از مصر شامل پرداخت مبلغ ۵۰۰میلیون دلار برای حمایت مالی از طرح های توسعه دارای اولویت دولت مصر، ۲۵۰ میلیون دلار برای حمایت مالی از خرید تولیدات نفتی به نفع شرکت نفت مصر و ۲۰۰ میلیون دلار به عنوان کمک بلاعوض برای پروژه ها و صنایع کوچک و متوسط است.

ناظران معتقدند که این اقدام دولت سعودی تلاش دیگری برای مصادره انقلاب مردمی این کشور و باج خواهی از مسئولان مصری در مرحله آینده درپی شکست ریاض در نگه داشتن حسنی مبارک دیکتاتور پیشین مصر در قدرت است.

پیش از این نیز منابع امنیتی مصر اعلام کردند که در تحقیقات به عمل آمده، رشوه عربستان و قطر به دو نامزد انتخاباتی مصر ثابت شده است.

ریاض هم اکنون میزبان زین العابدین بن علی دیکتاتور پیشین تونس است که درپی انقلاب مردمی در این کشور به عربستان پناهنده شد.

عربستان سعودی مدتی نیز میزبان علی عبدالله صالح از دیگر دیکتاتورهای منطقه بود.

عربستان سعودی انقلاب های مردمی در جهان عرب را به زیان خود می داند و در تلاش برای مقابله با آنها به هر اهرمی برآمده است.

رژیم سعودی در همین راستا به بحرین لشکر کشی کرده و با همکاری رژیم آل خلیفه به سرکوب انقلاب مردمی این کشور دست زده است.

عربستان سعودی بویژه شرق این کشور از یکسال پیش شاهد اعتراضات مردمی برای دستیابی به آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی و رفع تبعیض است.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.