۴ کشور خواهان میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شدند

چهار کشور آسیایی خواهان میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ شدند.

۴ کشور خواهان میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شدند

به گزارش ممتاز نیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا  از تمایل ۴ کشور برای میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ خبر داد. به دنبال دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا از همه کشورها برای جانشینی چین در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، چهار کشور تمایل خود را نشان دادند تا میزبان این دوره از رقابت‌ها شوند. 

بر این اساس فدراسیون فوتبال استرالیا، فدراسیون فوتبال اندونزی، فدراسیون فوتبال کره جنوبی و  فدراسیون فوتبال قطر خواهان جانشینی چین به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شدند.

کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا در روزهای آینده با بررسی دقیق امکانان این کشورها، میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳ را اعلام خواهد کرد ولی گفته می‌شود کره جنوبی شانس بیش‌تری برای این میزبانی دارد و باید دید در نهایت کدام کشور به عنوان چین میزبان جام ملت‌ها می‌شود. 

سران دولت چین شرایط مربوط به کرونا را دلیل صرف نظر از میزبانی این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تصمیم در مورد میزبانی این مسابقات در زمان مناسب مشخص خواهد شد.

جام ملت‌های آسیا آخرین رویداد ورزشی بین‌المللی در چین است که لغو می‌شود یا به تاخیر می‌افتد. پیش‌تر چین از میزبانی رقابت‌های یونیورسیاد ۲۰۲۲، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و بازی‌های آسیایی جوانان ۲۰۲۲ که قرار بود در این کشور برگزار شود، انصراف داده بود.

اکثر رویدادهای ورزشی بین‌المللی در چین از زمان شروع همه‌گیری به تعویق افتاده یا لغو شده‌اند، به استثنای بازی‌های المپیک زمستانی که در ماه فوریه در پکن تحت کنترل‌های بهداشتی شدید برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.