۵۰۰ میلیون دستگاه متصل به اینترنت / وجود ۵.۷ ابزار متصل به اینترنت در هر خانه امریکایی

۱فروردین ۱۳،

فاوانیوز: در هر خانه امریکایی بیش از ۵٫۷ دستگاه متصل به اینترنت وجود دارد.

جایی که من کار می کنم، ۳۶ دستگاه و ابزار متصل به اینترنت وجود دارد که شامل ۱۲ پی سی، ۸ لپ تاپ، ۵ تلویزیون اینترنتی، ۴ سرور، یک آی پاد تاچ و یک پرینتر می باشند.

در تحقیقات تازه صورت گرفته توسط موسسه NPD متوسط دستگاهها و ابزارهایی که به اینترنت وصل می باشند در هر خانه امریکایی به طور متوسط ۵٫۷ دستگاه است.

سه ماه پیش این رقم ۵٫۳ دستگاه بوده و اینک در مارس ۲۰۲۲ با رشد بی سابقه به رقم ۵٫۷ ابزار متصل به اینترنت رسیده است. بر این اساس طبق محاسبات صورت گرفته اینکه در خانه های امریکایی بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه متصل به اینترنت وجود دارد.

در حالی که دستگاه قدیمی “پی سی” هنوز بیشترین آمار دستگاههای متصل به اینترنت را دارد، اما بیشترین رقم رشد مربوط به گوشی های هوشمند و تبلت ها است. در فصل آخر سال قبل، ان پی دی نوشت حدود ۱۸ میلیون تبلت و ۹ میلیون گوشی هوشمند یا اسمارتفون، بدست مصرف کنندگان رسیده و متصل شده است. بر این اساس همچنان اپل و سامسونگ بازار را قبضه کرده و به خصوص اپل در بازار تبلت در امریکا حرف اول را می زند.
 
 جان بوفون مدیر ان پی دی می گوید علی رغم رشد ادامه دار تبلت و گوشی هوشمند، همچنان پی سی حرف اول را بین دستگاههای متصل به اینترنت می زند و جالب اینکه به زودی نیز نوع دستگاههای متصل تغییری نخواهند کرد و پی سی همچنان در مقام اول خواهد ماند.

همچنین گوشی های هوشمند از ۵۲ به ۵۷ درصد از کاربران تلفن همراه افزایش پیدا کرده و همچنین تبلت ها از ۳۵ درصد ابزارهای متصل به اینترنت در خانه ها به ۵۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

اما از این همه ابزار متصل چه استفاده هایی می کنیم؟ بوفون در این رابطه می گوید: دیدن فیلم های مورد علاقه از طریق سرویس های براودکستینگ HBOGO از طریق ابزارهای متنوع و متصل مثل اپل تی وی و … یکی از آنهاست. بنابراین ابزارهایی مانند اپل تی وی، روکو، ایکس باکس و … نوع دسترسی ما به فیلم ها و موضوعات چند رسانه ای متنوع را آسان ساخته اند.

کمپانی ها می دانند ما از طرق ابزارهای تازه به اینترنت وصل می شویم و نیازهای صوتی و تصویری را برآورده می سازیم.

نت فلیکس بعنوان سرویس اینترنتی و نمایش شوهای تلویزیونی و ویدئویی در سال ۲۰۱۰ برای به اشتراک گذاری فایل تنها بود و حالا در ترافیک دانلود در امریکای شمالی سومین رتبه را دارد و این نشان دهنده افزایش رقبا و ابزارهای متنوع است.

همزمان که سرویس های دانلود ویدئویی مانند نت فلیکس توسعه می یابد باید فکری هم برای پهنای باند کرد که باید خود را با افزایش تقاضا؛ ارتقاء دهد. عرضه نسل چهارم ۴G همراه با افزایش تقاضا برای دنلود و خرید ابزارهای تازه را می طلبد و این چرخه ادامه می باید. هر چند آی اس پی ها و ارائه دهندگان اینترنت سوئیچ از آی پی نسخه ۴ به ۶ را به کندی انجام داده اند ولی تا ۲۲ مارس ۲۰۲۲ که روز قطعی نسخه ۴ است، باید همگان سوئیچ را انجام داده باشند. چند سال بعد نیز باید فکری برای پروتکلهای بعدی باشیم چون روند رشد ابزارهای متصل ادامه داشته و از هم اینک باید به فکر بود.

منبع: خبر آنلاین زد دی نت

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.