۵۰ تا ۷۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از “پنومونی”، قابل پیشگیری است

فروردین ۱۴۰۳

۵۰ تا ۷۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از پنومونی، از جمله با انجام مداخلات بهداشتی و درمانی به موقع و مناسب و آموزش کارکنان بهداشتی، قابل پیشگیری است.

عباسعلی ملکشاهی، متخصص عفونی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، اظهار داشت: کودکان و نوزدان از جمله گروه‌های آسیب پذیر در برابر بیماری‌های عفونی می باشند و سالانه میلیون‌ها کودک در سراسر جهان بر اثر ابتلا به این بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند. 

وی با بیان اینکه پنومونی و اسهال دو عامل مهم مرگ کودکان به ویژه کودکان زیر پنج سال است، تصریح کرد: با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق و انجام مداخلات بهداشتی و درمانی، درصد قابل ملاحظه‌ای از مرگ و میرهای این دو بیماری قابل پیشگیری بوده و همچنین کیفیت زندگی اشخاص مبتلا نیز ارتقا می‌یابد. 

ملکشاهی گفت: ۵۰ تا ۷۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از پنومونی یا‌‌ همان ذات‌الریه، از جمله با انجام مداخلات بهداشتی و درمانی به موقع و مناسب و آموزش کارکنان بهداشتی، قابل پیشگیری است. 

وی یاد‌آور شد: با انجام و پیگیری راهبردهای فوق، همچنین ۴۰ تا ۵۰ درصد میزان مرگ و میر ناشی از اسهال قابل پیشگری است. 

وی خاطرنشان کرد: با انجام مداخلات به موقع بهداشتی و درمانی و آموزش دقیق کارکنان بهداشتی، خطر مرگ ناشی از بیماریهای عفونی به ویژه در بین کودکان کمتر از پنج سال نیز کاهش یافته و در نتیجه امید به زندگی ارتقا می‌یابد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.