۵۰ درصد مردم بدون تحقیق جراحی زیبایی می‌کنند

۳۱فروردین۱۳،
ممتاز نیوز : عمل‌های جراحی زیبایی هیچ کدام اورژانسی نیست و هر فرد می‌تواند برای عمل خود یک سال تحقیق کند اما دیده می‌شود که ۵۰ درصد مردم بدون تحقیق جراحی زیبایی می‌کنند.

دکتر عبدالجلیل کلانتری هرمزی رئیس انجمن جراحان پلاستیک کشور در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز جراحی پلاستیک قبل از اینکه یک تفنن باشد یک علم قانونمند است که با اصول ریاضی همراه است چرا که پزشکی که یک بینی یا گونه را بخواهد درست کند باید اصول ریاضی بداند و از علم زیبایی‌شناختی مطلع باشد.

وی با بیان اینکه مردم باید برای طلب این علم به کارشناسان و متخصصان آن مراجعه کنند، گفت: هر علم آفتی دارد که این آفت ۳ ضلع دارد و ضلع اول مردم می باشند که عمل‌های نادرست را طلب می‌کنند، ضلع دوم پزشکان غیرآگاه و غیرجراح پلاستیک می باشند که دست به این عمل ها می‌زنند و ضلع سوم هم معدود جراحان پلاستیکی می باشند که ممکن است از علم خود پیروی نکنند که البته تعداد این دسته سوم بسیار کم است.

کلانتری هرمزی یادآور شد: مردم به سبب وجود اینترنت و رسانه‌های دیگر در معرض تبلیغات بمباران کننده می باشند که ۹۵ درصد آن در خارج کشور است و این بنگاه‌های تبلیغاتی فقط به واسطه پول تبلیغاتی که می‌گیرند حیات دارند و اگر پول تبلیغات نباشد می‌میرند و هر تبلیغ ضد علم و ضد حیا را انجام می‌دهند. لذا مردم باید محور را علم قرار دهند.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.