۵۰ هزار تن سیب زمینی در سیل اخیر از بین رفت/ توزیع هوشمند ۵۰ درصد میوه شب عید

وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اینکه در سیل اخیر حدود ۵۰ هزار تن سیب زمینی از دست دادیم از آغاز توزیع هوشمند برنج ایرانی خبر داد.

۵۰ هزار تن سیب زمینی در سیل اخیر از بین رفت/ توزیع هوشمند ۵۰ درصد میوه شب عید

به گزارش ممتاز نیوز، سید جواد ساداتی نژاد در نشست خبری که امروز به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با بیان اینکه به ایام سال نو و ماه رمضان نزدیک می شویم و همیشه در این ایام بازار و تامین رونق خاصی دارد، گفت:از اواخر آبانماه  برنامه ریزی های لازم برای تامین اقلام مورد نیاز شب عید و ماه رمضان انجام شده است و هیچ مشکلی در تامین اقلام نداریم.

وی ادامه داد: تلاش داریم بیش از ۵۰ درصد میوه شب عید را از طریق سامانه های هوشمند توزیع کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای تولید محصولات بخش کشاورزی نیاز به زمان دارد و تقویم آن مشخص است. نتایج برنامه ریزی هایی که در حال حاضر انجام می‌دهیم را در آینده خواهیم دید و آنچه امروز می‌بینیم بر اساس برنامه‌ریزی‌های است که در گذشته انجام شده است. اما در تلاش هستیم با کمک اتحادیه ها و تشکل ها بازار را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه می توانیم میزان تولید و سطح کشت سیب‌زمینی و برنج را از طریق برنامه‌ریزی مدیریت کنیم، گفت: حوزه کشاورزی حوزه حوادث غیرمترقبه است. زیرا مرتبط با اقلیم است. در سیل اخیر حدود ۵۰ هزار تن سیب زمینی از دست دادیم. البته تلاش داریم که با سازوکاری که اتخاذ کردیم این بازار را کنترل کنیم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که آرامش را در بازار این اقلام ایجاد کنیم.

ساداتی نژاد در ادامه با بیان اینکه در کشور ٢.٢ میلیون تن برنج تولید می کنیم و حدود ۱میلیون واردات داریم، گفت: سال گذشته دچار خشکسالی شدیم که میزان تولید برنج ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافت. این کاهش تولید در بازار اثرگذاشته است. اما خشکسالی و کاهش تولید موضوع جدیدی نیست و فقط مربوط به امسال هم نیست.

وی افزود: در برنج خارجی کسری ها را جبران می کنیم. بخش خصوصی نیز سابقه خوبی در تامین برنج دارد. وضعیت مطلوبی در ذخایر راهبردی برنج داریم و به محض کسری در بازار آن را تامین میکنیم. با توزیع برنج خارجی تنظیم بازار  قطعا صورت می گیرد. محدودیتی در توزیع نداریم. توزیع هوشمند هم انجام می شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از توزیع هوشمند برنج ایرانی خبر داد و گفت: از روز گذشته توزیع برنج ایرانی در سامانه‌های هوشمند انجام شده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.